• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

کارشکنی برخی تولیدکنندگان و دلالان، دلیل کمبود مرغ در روزهای اخیر است

  • کد خبر : 6815
  • 19 اسفند 1399 - 15:25
کارشکنی برخی تولیدکنندگان و دلالان، دلیل کمبود مرغ در روزهای اخیر است
یاز اکو - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دلیل کمبود مرغ در روزهای اخیر را کارشکنی برخی از تولیدکنندگان و دلالان دانست و گفت: با اخلالگران بازار با جدیت بیش‌ازپیش برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عباس تابش روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه بازرسی و نظارت با تأمین آغاز می‌شود، اظهار داشت: برای بررسی و بهبود روند توزیع اقلام مورد نیز در ایام عید و ماه مبارک رمضان تاکنون از ۱۴ استان بازدید شده است.

وی با تأکید بر این‌که مشکلی در تأمین گوشت مرغ در سطح استان‌ها وجود ندارد، اضافه کرد: تمام استان‌ها در این حوزه، تولید مازاد دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار اعلامی مبنی بر ۹۰ میلیون جوجه‌ریزی در طول بهمن و اسفند ماه، بیان کرد: مقرر شده بود ۱۳۰ میلیون جوجه‌ریزی صورت گیرد از این‌رو مشکل در شبکه توزیع یا فروش نهاده‌ها و گوشت مرغ است.

تابش تأکید کرد: تمامی نهاده‌ها به‌وسیله جهاد کشاورزی و با ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع شده است.

وی میزان جوجه‌ریزی مورد نیاز کشور را ماهانه ۱۱۰ میلیون قطعه عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر مواردی که چالش کمبود مرغ را در روزهای اخیر به وجود آورده بود، می‌توان به قاچاق مرغ به کشورهای همسایه برای انتفاع بیشتر برخی از تولیدکنندگان و دلالان اشاره کرد.

وی با ابراز شرمندگی نسبت به مردم، افزود: واحدهایی که نهاده دریافت می‌کنند، باید مطابق با سهم دریافتی مرغ و گوشت مرغ به مردم تحویل دهند در غیر این صورت فرد یا واحد مدنظر به‌عنوان اخلالگر اقتصادی معرفی می‌شود.

تابش اضافه کرد: باید در آذربایجان‌غربی تمامی بازرسان به کار گرفته شوند تا از چالش‌های پیش‌رو جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: در همه حال به دنبال جلب رضایت مردم هستیم به طوری که حتی در ایام کرونا جزو معدود کشورهایی بودیم که قفسه هیچ یک از فروشگاه‌ها خالی باقی نماند.

طی روزهای اخیر کمبود مرغ در آذربایجان غربی به مشکلی برای خانواده ها تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});