• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

۶۰ میلیاد ریال اعتبار برای پروژه فرهنگی شمس در خوی تخصیص یافت

  • کد خبر : 68156
  • 06 تیر 1401 - 11:45
۶۰ میلیاد ریال اعتبار برای پروژه فرهنگی شمس در خوی تخصیص یافت
یاز اکو - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی تاریخی شمس تبریزی در سال جاری با تخصیص ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال گذشته آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جلیل جباری روز دوشنبه افزود: پس از تامین اعتبار انجام شده در سال جاری، قرارداد ۶۰ میلیارد ریالی برای انجام عملیات اجرایی در مجتمع فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی خوی با پیمانکار منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق این قرارداد انتظار داریم امسال عملیات عمرانی اسکلت فاز ۱ و ۲ مجموعه و نیز سالن روباز آن به پایان برسد.

وی ادامه داد: کلنگ‌زنی ساخت مجموعه فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی خوی در سال ۱۳۹۸ انجام شده و در سال‌های گذشته بدلیل تخصیص قطره‌ چکانی اعتبارات، عملیات ساخت آن با کندی مواجه شد.

مدیرکل صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه شمس تبریزی گفت: تکمیل این پروژه به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

جباری اضافه کرد: برای احداث پروژه شمس تبریزی در شهرستان خوی ۳۷ میلیارد ریال اعتبار تاکنون هزینه شده که با تسریع تخصیص‌ها این طرح زودتر به اتمام می‌رسد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور و اعتبارات استانی برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی در خوی در نظر گرفته شده است.

آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ بنا، تپه و محوطه تاریخی و باستانی است که سالانه مورد بازدید تعداد کثیری از گردشگران قرار می‌گیرد.

آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری و زیارتی استان آذربایجان‌غربی است که مدفن شمس تبریزی شاعر صوفی قرن ششم در آنجا قرار دارد.

شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی بنا بر اشاره‌های تاریخی به احتمال زیاد در سال ۵۸۲ هجری قمری به دنیا آمد و ملقب به «شیخ پرّان» و «زر دوز» بود.

کتاب «مقالات شمس» شامل مطالب ارزنده ای با موضوع عرفان است؛ این کتاب سوال و جواب های شمس و مولانا و مریدان و منکران آنان را در بر می‌گیرد و توسط شاگردان وی گردآوری شده‌است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});