• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

افزایش ۷۸ درصدی صادرات تراکتور/ تولید ۳۵ هزار تراکتور در کشور

  • کد خبر : 68192
  • 06 تیر 1401 - 14:31
افزایش ۷۸ درصدی صادرات تراکتور/ تولید ۳۵ هزار تراکتور در کشور
یاز اکو - مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: سه ماهه نخست امسال ۳۳۴ دستگاه تراکتور به ارزش حدودا ۴ میلیون دلار به بازارهای جهانی عرضه شده که این آمار نیز رشد ۷۸ درصدی از نظر تعداد و ۱۰۷ درصد در بخش ارزی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مصطفی وحیدزاده ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال گروه تراکتورسازی به همت تمام کارکنان از تک تک کارگران گرفته تا مدیران مجموعه توانست به جهش‌های تولیدی، فروشی و صادراتی دست یابد.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال نزدیک به ۷ هزار دستگاه انواع تراکتور تولید و عمدتاً به کشاورزان عرضه شده که این میزان تولید با رشد ۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

رشد ۳۵ درصدی تعداد و ۸۶ درصدی ارزش فروش تراکتورسازی در سه ماهه اول

وحیدزاده درباره فروش و صادارات مجموعه تحت مدیریتش نیز گفت: در سه ماه گذشته از سال جدید، ۶ هزار و ۲۱۲ دستگاه انواع تراکتور به ارزش بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال در بازار داخلی و به کشاورزان عرضه شد که این میزان فروش از نظر تعداد ۳۵ درصد رشد و از نظر ارزش ریالی ۸۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ارزش ریالی فروش تراکتور را در مقایسه با میانگین سه سال قبل نیز همراه با رشد ۱۵۴ درصدی اعلام کرد.

۴ میلیون دلار ارز از محل صادرات تراکتور عاید کشور شده است

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اشاره به توجه ویژه مجموعه تراکتورسازی به بحث ارزآوری برای کشور در کنار تامین نیاز داخلی تاکید کرد: در همین زمینه، سه ماهه نخست امسال ۳۳۴ دستگاه تراکتور به ارزش حدودا ۴ میلیون دلار به بازارهای جهانی عرضه شده که این آمار نیز رشد ۷۸ درصدی از نظر تعداد و ۱۰۷ درصد در بخش ارزی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی آمار سه ماهه صادرات سال جدید را با عملکرد سه سال قبل نیز مقایسه و عنوان کرد: تعداد صادرات در مقایسه با میانگین سه سال گذشته رشد ۱۴۰درصدی و ارزش صادرات نیز از ۲۳۱ درصد رشد برخوردار بوده است.

وحیدزاده از سیاست‌گذاری برای جهش تولیدی در تراکتورسازی برای اولین سال قرن جدید خبر داد و تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار دستگاه انواع تراکتور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران صورت گرفته که این حجم از تولید در واقع انقلاب و جهشی نه تنها در تولید تراکتور در کشور محسوب می‌شود، بلکه چرخ‌های صنعت در استان و کشور را به چرخش در خواهد آورد چرا که با افزایش تولید در تراکتورسازی رونق به قطعه‌سازی کشور باز گشت که در حال حاضر اثرات این اقدام از غرب تا شرق کشور به خوبی قابل مشاهده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});