• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
1

بنیاد برکت برای ۱۵ هزار نفر در آذربایجان شرقی اشتغال زایی می‌کند

  • کد خبر : 68196
  • 06 تیر 1401 - 15:00
بنیاد برکت برای ۱۵ هزار نفر در آذربایجان شرقی اشتغال زایی می‌کند
یاز اکو - معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت در حوزه اشتغال زایی در روستاها و شهرستان های آذربایجان شرقی حضور فعالی دارد و در سال جاری چهار هزار و ۹۵۰ طرح خردخانگی با اشتغال زایی بیش از ۱۵ هزار نفر در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، هادی جوهری روز دوشنبه در دیدار با معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: این بنیاد در سه سال اخیر با حمایت از چهار هزار و ۵۴۸ طرح خرد خانگی در این استان برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال زایی کرده است.

وی افزود: در حوزه های بنگاهی نیز از ابتدا تا کنون ۳۲۰ میلیارد تومان با ۱۸ بنگاه مشارکت کرده ایم و دوره مشارکت ۱۲ بنگاه به اتمام رسیده است و اکنون با ۵ بنگاه شریک هستیم و امسال با ۲ بنگاه دیگر مشارکت خواهیم کرد.

جوهری گفت: در حوزه ارایه تسهیلات ارزان قیمت توانسته ایم ۱۱ شرکت و کارگاه در استان راه اندازی کنیم و ۲ شرکت نیز به صورت مشارکت مدنی مورد حمابت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بنیاد برکت ساخت ۷۱ باب مدرسه با ۲۷۱ کلاس درس در استان آذربایجان شرقی را برعهده داشته که از این تعداد ۵۴ باب مدرسه تکمیل و افتتاح شده و بقیه در حال احداث است.

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت افزود: بخشی از ساخت ۹۳ مسجد در آذربایجان شرقی را نیز بنیاد برکت برعهده گرفته که از این تعداد ۸۶ مسجد افتتاح شده است.

وی با اشاره به اجرای ۱۳ پروژه زیربنایی در استان ادامه داد: از جمله این پروژه ها می توان به خرید لوله برای انتقال آب کشاورزی، تکمیل آبرسانی، تکمیل بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابه شهرستان میانه و کمک به مناطق سیل زده اشاره کرد.

جواهری گفت: براساس تفاهم نامه ایی که با بهزیستی و بنیاد مسکن استان داشتیم ۷۰ واحد مسکونی توسط بنیاد برکت برای خانواده های دارای ۲ معلول بیشتر ساخته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی قطب صنعتی کشور است، گفت: ۲۵ درصد فولاد کشور در این استان تولید می شود و در حوزه تولید شیرینی و شکلات رتبه نخست کشور را داریم.

محمد کلامی افزود: مردمی کردن یارانه ها بیشترین تاثیر را در صنایع غذایی داشته و نیاز به سرمایه در گردش واحد های کوچک و متوسط صنایع غذایی بالا گرفته که ضروری است مورد حمایت قرار گیرند.

وی با تاکید براینکه بنیاد برکت از واحدهای کوچک و متوسط صنایع غذایی استان حمایت کند، ادامه داد: برای این منظور جلسه ای با اتاق بازرگانی و انجمن صنایع غذایی استان برگزار و شرایط حمایت و تامین مالی این واحدها بررسی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68196

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});