• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

تکمیل ۹۸ درصدی زهکشی و آبیاری آذربایجان‌ شرقی

  • کد خبر : 68218
  • 06 تیر 1401 - 18:30
تکمیل ۹۸ درصدی زهکشی و آبیاری آذربایجان‌ شرقی
یاز اکو - معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی از تکمیل ۹۸ درصدی طرح‌های این وزارتخانه در قالب طرح جامع شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در آذربایجان‌ شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از صداوسیما؛ فریبرز عباسی در بازدید از مجتمع کشت و صنعت شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان خداآفرین افزود:  ۱۹ هزار هکتار اراضی توسعه‌ کشاورزی در قالب طرح شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در این استان به شبکه فرعی آبیاری مجهز شده که سهم شهرستان خداآفرین از این مقدار بیش از ۵ هزار هکتار است و سامانه جدید آبیاری آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی با استفاده فن‌آوری دانش بنیان گام‌های موثری در کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری خاک برداشته است خاطر نشان کرد: با تلاش متخصصان داخلی ۱۰۰ درصد تجهیزات آبیاری بومی سازی شده و کشور را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کرده است.

عباسی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم نیز برای حمایت از طرح کاهش مصرف آب، اعتبارات بانکی کافی پیش‌بینی کرده است که در قالب تسهیلات کم‌بهره برای تجهیز مزارع در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی علت تاخیر در بهره‌برداری بخشی از اراضی توسعه‌ای مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی را تکمیل نشدن کامل طرح‌های وزارت نیرو از جمله سد قیز قلعه‌سی دانست و ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این سد، آب مورد نیاز و پایدار این کشت و صنعت تامین و شاهد شکوفایی صنعت کشاورزی با ضریب اشتغال بسیار بالا در خداآفرین خواهیم بود.

سد قیز قلعه‌سی و کانال‌های انتقال آب آن ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ماه گذشته در سفر استانی رئیس جمهور برای تکمیل کامل این طرح ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});