• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

ایجاد اتاق نخبگان در هشترود/ ظرفیت بالای هشترود برای سرمایه‌گذاری

  • کد خبر : 68266
  • 07 تیر 1401 - 10:30
ایجاد اتاق نخبگان در هشترود/ ظرفیت بالای هشترود برای سرمایه‌گذاری
یازاکو - فرماندار هشترود از ایجاد ظرفیت و پتانسیل بالای سرمایه‌گذاری در هشترود خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، علیرضا توری در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هشترود که دارای مزیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاران است، باید بر همگان شناسانده شوند چرا که این منطقه مستعد سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال است.

وی در خصوص حمایت از نخبگان بیان کرد: جوانانی به ما مراجعه ‌می‌کردند که اختراعاتی داریم حتی مقام‌هایی در جشنواره‌ی ربع رشیدی کسب کرده‌‌ایم ولی تا این لحظه مورد‌ بی‌مهری قرار گرفته‌ایم، بدین منظور برای حمایت از نخبگان، اتاقی به نام اتاق نخبگان در شهرستان ایجا‌د کرده‌ایم تا از این اختراعات حمایت کنیم.

وی در خصوص دستاوردهای همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان هشترود برگزار شده بود، اظهار داشت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای تحقق شعار سال؛ ۲۷ فروردین ماه سال جاری در شهرستان برگزار شد که بیش از ۱۰۰ طرح دانش بنیان به دبیرخانه همایش واصل شد که در نهایت ۱۵ طرح با حمایت پارک علم و فناوری در مرکز رشد پذیرش شدند.

وی افزود: بعضی از طرح‌های ارائه شده در همایش پیشرفت هشترود از تبصره ۱۸ صاحب تسهیلات ویژه خواهند شد، هر شرکتی که می‌خواهد در هشترود سرمایه‌گذاری کند ۴۰ درصد از طرف دولت و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) کمک مالی دریافت خواهد کرد و ۶۰ درصد نیز به عنوان وام چهار درصد در اختیار شرکت دانش بنیان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: هر شرکت دانش بنیان که در هشترود سرمایه‌گذاری کند با ۲۰ درصد آورده سرمایه، می‌تواند از ۲۰ درصد حمایت ستاد اجرایی فرمان امام و۶۰ درصد تسهیلات ۴ درصدی بهره‌مند شود.

وی با بیان این‌که ۱۰۹ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت و تجاری‌سازی طرح‌ها تصویب شده است، افزود: مهمترین ظرفیت هشترود موقعیت ژئوپلتیکی، دسترسی به آزادراه‌ها، معادن، کشاورزی، رودخانه‌های پرآب و خارج از حوزه آبریز دریاچه‌ی اورمیه که متاسفانه سال‌ها مورد غفلت واقع شده‌اند.

توری با بیان این‌که غفلت از ظرفیت این شهرستان؛ منجر به مهاجرت و بیکاری جوانان منطقه در طول سالیان متمادی شده است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین کارگروه این همایش در حوزه‌ی کشاورزی و صنایع وابسته و همچنین بررسی ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان فعال در این زمینه بوده است که امیدواریم با تحقق تمامی طرح‌ها شاهد ۳۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی کشاورزی باشیم.

اشتغال ۵۰۰ نفر در طرح‌های گردشگری هشترود

وی به اجرای طرح‌های گردشگری با هزینه‌ی اولیه ۸۰۰ میلیارد تومانی در هشترود اشاره کرد و گفت: در حوزه‌ی گردشگری و صنایع دستی ۳۳ طرح وجود دارد همچنین این طرح‌ها در سطح منطقه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل مناسب با درآمد پایدار خواهند شد.

فرماندار هشترود تشریح کرد: در حوزه‌ی دانش بنیان نیز ۱۸ طرح در همایش پیشرفت هشترود ارائه شده که در حال اجرای کارهای اداری است.

وی با اشاره به عمده اهداف هشترود عنوان کرد: یکی از هدف‌های اصلی ما توسعه‌ی شهرستان و سرازیر کردن جمعیت و توسعه سرمایه‌گذاری است ، علاوه بر تولید، اشتغال جوانان یکی از دیگر اهداف است زیرا با اشتغال جوانان میزان آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

وی افزود: نیاز هشترود ایجاد دو هزار فرصت شغلی است که منجر به از بین بردن بیکاری در این منطقه خواهد شد.

فرماندار هشترود در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شرکت نانو پیشگامان سهند بعنوان نخستین شرکت فعال در زمینه هوشمندسازی کشاورزی در کشور یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین طرح‌های کشاورزی با بهره‌مندی از فناوری بیوتکنولوژی میکروبی و تغذیه‌ای را ارایه کرده است، اظهار داشت: این شرکت توانسته به فرمول علمی تولید غذای کامل دام تهیه شده از ضایعات سلولوزی(کشاورزی و باغی) دست یابد که بسیار ارزشمند است.

وی یادآور شد: ضایعات کشاورزی بوته‌های پسماند از انواع اقسام محصولات زراعی و باغی، گلخانه‌ای، جالیزی و … و کشتارگاهی است که طبق آمار منتشره تولید ضایعات کشاورزی در ایران ۳۵ برابر سایر کشورها بوده و همچنین در تولید ضایعات میوه نیز ایران رتبه نخست را در بین سایر کشورها کسب کرده است.

فرماندار هشترود ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که هر ساله بیشترین ارز صنعت دام و طیور، برای تهیه محصولاتی چون کنجاله‌ی سویا و انواع مواد غذایی صرف می‌شود. از طرفی افزایش نرخ نهاده‌های دامی، موجب سودآور نبودن تولید در برخی واحدهای دام و طیور شده است. به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ درصد مخارج روزمره واحدهای دامی، هزینه‌ی مربوط به تامین خوراک است، از این رو تبدیل ضایعات بخش کشاورزی به غذای دام و طیور ارزش افزوده بالایی را نصیب این صنعت خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های مرسوم در دنیا؛ روش‌های پروبیوتیکی که طی آن محصولی تخمیر شده یا سیلو شده بدست می‌آید و در اثر فناوری زیستی و تغذیه‌ای قابلیت هضم آن از زیر ۳۰ درصد به بالای ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین با فرآوری فوق، خوش‌خوراکی محصول بالا رفته و تولید گازی که از آن به دست آمده و همچنین ناپدید شدن آن معادل یونجه بوده و حتی بهتر از یونجه دیده شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});