• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

آذربایجان‌شرقی قطب تولید چرم و کفش کشور است/هدایت تولیدات صنایع نساجی به سمت بازارهای صادراتی

  • کد خبر : 68332
  • 07 تیر 1401 - 14:30
آذربایجان‌شرقی قطب تولید چرم و کفش کشور است/هدایت تولیدات صنایع نساجی به سمت بازارهای صادراتی
یاز اکو - مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به این که آذربایجان شرقی قطب تولید چرم و کفش کشور است و بخشی از صنایع پوشاک کشور نیز در این استان فعالیت می کنند بنا بر این برگزاری جلسات با فعالان این صنایع به منظور رفع موانع تولید بی تاثیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ افسانه محرابی روز دوشنبه در جمع فعالان صنایع نساجی، کفش و چرم استان آذربایجان شرقی افزود: موضوع تامین انرژی واحدهای صنعتی باید از طریق نهادهای مرتبط استانی حل شود و ما نیز در ستاد برای تسهیل امور مختلف از صنایع حمایت می کنیم.

وی با اشاره به موضوع وضعیت قیمت و واردات محصولات نخ گفت: در حال حاضر قیمت مواد اولیه، هزینه های حمل و نقل و انرژی در دنیا افزایش یافته که کشور ما نیز از این قانون مستثنی نبوده است.

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخش عمده ای از نیاز محصولات نخ در کشور تولید می شود.

محرابی اضافه کرد: در پنج سال گذشته، تنها یک سال بالاترین واردات نخ سیستم پنبه‌ای به میزان ۶۰ هزار تن انجام شده که به طور متوسط این میزان حدود ۱۵ هزار تن است.

هدایت تولیدات صنایع نساجی به سمت بازارهای صادراتی

وی اظهار کرد: با اتخاذ ضوابط فنی می خواهیم تولید به سمت صادرات هدایت شود.

وی حال صنعت نساجی را خوب توصیف کرد و گفت: در سه چهار سال گذشته اقدامات خوبی در صنعت نساجی انجام شده و اکنون نخ سیستم پنبه‌ای به اندازه نیاز در کشور تولید می شود.

محرابی تاکید کرد: صنعت پوشاک رو به رشد است و ما هر ساله تلاش کرده ایم میزان واردات را مد نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در این بخش، صنفی بودن واحدهای پوشاک است که نمی توانستند محصولات نخ وارد کنند در این زمینه با توجه به اقداماتی که برای اخذ مصوبه مورد نیاز انجام شد مقرر شد واردات نخ انجام شود به طوری که تولیدکننده می تواند به اندازه ۳۰ درصد نیاز خود واردات نخ داشته باشد.

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که باید از واحدهای ریسندگی حمایت کنیم، اظهار کرد: هر دولتی برای حمایت از تولید داخل، سیاست های خاص خود را دارد.

محرابی ادامه داد: دولت باید وظایف خود را در خصوص مسایل و مشکلات تولید انجام دهد ولی در این زمینه بخش خصوصی نیز یک سری وظایف دارد که باید به آنها عمل کند.

وی افزود: باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا واحدهای تولیدی به سمت تولید محصولات باکیفیت و رقابت پذیر هدایت شوند تا امکان صادرات ایجاد شود.

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید فرش ماشینی در جایگاه بسیار مناسبی قرار گرفته ایم ولی برای صادرات باید اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد کنسرسیوم های صادراتی در حوزه های مختلف گفت: باید به منظور رشد و تداوم فعالیت پایدار در صنعت با هم تعامل و همکاری داشته باشید و یکی از اهداف اصلی واحدهای صنعتی، تولید محصولات صادراتی باشد.

در حوزه تولید و تامین انواع نخ کمبودی در کشور وجود ندارد

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه بخش خصوصی در مسیر خوبی قرار گرفته است و برای افزایش مبادلات تجاری با سفرای کشورهای دیگر ارتباط برقرار کرده اند.

وی بازسازی و نوسازی ماشین آلات صنعتی را یک موضوع اساسی عنوان کرد و گفت: بهره مندی از تکنولوژی مناسب و استفاده از مواد باکیفیت و نیروی انسانی کارامد از جمله موارد مهم برای تولید محصولات رقابت پذیر و صادراتی است که در این زمینه پیگیر مسایل و مشکلات مرتبط هستیم.

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در حوزه تولید و تامین انواع نخ کمبودی در کشور وجود ندارد، افزود: در کنار واحدهای تولید هستیم و تمام تلاشمان را برای حمایت انجام می دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68332

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});