• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1

سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در کشور خرید تضمینی شد

  • کد خبر : 68479
  • 08 تیر 1401 - 11:15
سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در کشور خرید تضمینی شد
یاز اکو - وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: امسال تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم در کشور خرید تضمینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدجواد ساداتی نژاد سه شنبه شب در شورای اداری ملکان با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت تا امیدی برای کشاورزان ایجاد کند، افزود: قیمت کود را ۴۵ درصد کاهش یافت و در شروع فصل پاییز نیز کشت قراردادی را انجام می دهیم .

وی با بیان اینکه کود و سم رایگان در اختیار کشاورزان قرار می دهیم و در اخر فصل تسویه می کنیم، اظهار کرد: امروز حوزه کشاورزی، امنیت غذایی و سفره غذا برای همه کشورها مهم شده است و در ایران نیز با برنامه ریزی انجام شده مشکلی وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص دیدار با کشاورزان ملکانی، گفت: مطالبات کشاورزان عزیز را از نزدیک دیدیم، تلاش می کنیم که در حد وسع و امکان بتوانیم به آنها کمک کنیم .

ساداتی نژاد افزود: بخشی از این مطالبات مربوط به کانال های آبرسانی روستایی بود که برخی در روستاها آغاز شد و ان شاء الله با این آبرسانی ها، کمبود آب جبران شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این منطقه ضعیف است، افزود: در این منطقه با این وسعت کشتارگاه وجود ندارد و بر این اساس با همکاری بانک کشاورزی تسهیلات به سرعت داده خواهد شد تا هم اشتغال ایجاد کند و هم به دامداران در تولید ثروت کمک شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ملکان کانون تولید انگور است طرح فراز ( داربستی کردن باغ های انگور ) را با تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری ارایه می‌دهیم تا هم ضایعات پایین بیاید و هم تولید افزایش پیدا کند.

ساداتی نژاد گفت: یک مرکز تحقیقات خوبی هم در ملکان است که قرار شد با همکاری رئیس سازمان تحقیقات و تیمی که اعزام خواهد شد بتوانیم ظرفیت هایی که در اینجا وجود دارد استفاده شود.

حل مشکل اراضی شهرک گلخانه‌ای ملکان

وی در خصوص شهرک گلخانه‌ای ملکان هم گفت: کمک خواهیم کرد که مشکل اراضی آنجا حل شود و با سرعت بتوانیم شرایط مطلوب و خوبی را ایجاد کنیم تا اشتغال مناسبی در ۶۰ هکتار ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهرستان ملکان نسبت به سرانه زیرساخت حوزه کشاورزی کمی عقب مانده است، گفت: ما باید فاصله اینجا را با سرعت کم کنیم و به متوسط استانی برسانیم.

وی گفت: امیدوارم از محل مصوبات سفر و منابعی که از حوزه ملی در اختیارشان می گذاریم این سرانه را به دست بیاوریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});