• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

تبریزی‌ها در هر ثانیه ۵ هزار لیتر آب مصرف می کنند

  • کد خبر : 68538
  • 08 تیر 1401 - 13:45
تبریزی‌ها در هر ثانیه ۵ هزار لیتر آب مصرف می کنند
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: در شهر تبریز در هر ثانیه 5 هزار لیتر ب مصرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمد خانی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در شهرها حدود ۳ میلیون نفر و نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن می باشند که در کل نزدیک به ۴ میلیون نفر ارائه خدمات می‌دهد.

وی افزود: آب شهرستان تبریز از ۴ منبع خط آب رسانی زرینه رود ۵۵ درصد، خط آب رسانی نهند ۱۳ درصد، چاه ها ( هروی، سعید آباد، قزلجه میدان) ۳۱ درصد و قنوات یک درصد تامین می شود که ۶۵ شهر با ۴ میلیون نفر جمعیت شهری و ۲۲۲۷روستا که شامل ۵۳ درصد می شود را پوشش می دهد.

خانی گفت: ۱۵۰ لیتر استاندارد مصرف آب کشور و ۲۲۰ لیتر در ثانیه هم مقدار مصرف کلانشهر تبریز است که ۷۰ درصد از استاندارد ملی بیشتر می باشد بنابراین مردم عزیز با رعایت الگوی مصرف درست و استاندارد و با ۱۵- ۱۰ درصد صرفه جویی که حدود ۷۵۰ لیتر در ثانیه و معادل ۳۰ چاه آب می شود در این راه به رفع کمبود آب کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: در شهر تبریز در هر ثانیه ۵ هزار لیتر (۵ متر مکعب) و استان آذربایجان شرقی ۹ هزار لیتر (۹ متر مکعب) است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور و استان با خشکسالی مواجه هستیم بحث کاهش سطح بارندگی نیز وجود دارد که درسطح کشور این کاهش ۵۰ درصد بوده و در سطح استان ۲۵ درصد تخمین زده می شود و با توجه به این که با افزایش درجه حرارت نسبت به سالهای گذشته روبرو هستیم که طبیعتا افزایش مصرف را به بار خواهد داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر خوب و کارشناسی و حفر چاه ها و مهندسی معکوس سعی گردیده این کم آبی به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اظهارکرد: روی هم رفته وضع تولید آب دراستان خوب است ولی مصرف هم باید مطابق با استاندارد های در نظر گرفته شده باشد.

خانی با اشاره به قیمت تمام شده تولید آب افزود: به دلیل پلکانی ومناسب نبودن قیمت با کاهش درآمد مواجه هستیم که این امر نگهداری تجهیزات و به روزرسانی آن ها را با مشکل مواجه کرده که امیدواریم با تدبیر مسئولان کلان کشور و استان بتوانیم مشکلات رو حل کنیم.

وی در مورد کیفیت آب خاطرنشان کرد: یک آزمایشگاه مرجع با دستگاه ها و تکنولوژی بالای شبانه روزی در حال رصد هستند که بهترین آب شرب را به دست مردم برسانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: ۷۵ درصد آب شرب استان از طریق شرکت آب منطقه ای و ۲۵ درصد آب از طریق چاه های استان تأمین می گردد که در برنامه ریزی بلند مدت برای تامین آب شرب شهر تبریز بحث انتقال آب ارس مطرح گردید که با کمک استاندار و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم حداقل در بازه ۴ سال آینده پروژه به بهره برداری برسد.

خانی افزود: عملیات آبرسانی به ۱۲۱ روستای محروم در ۴ شهرستان استان که شامل کلیبر، خداآفرین، ورزقان و هشترود می شود توسط قرارگاه امام حسن (ع) سپاه در حال انجام است و در فاز نخست پروژه آبرسانی، با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سه مجتمع آبرسانی و انتقال آب به ۱۲۱ روستا است که آبرسانی به اولین روستا با سه کیلومتر لوله‌گذاری اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: با مساعدت استاندار تعداد روستاهای محروم از ۱۲۱ روستا به ۴۰۰ روستا افزایش داده شده و عملیات اجرایی آن در سال جاری اجرا خواهد شد .

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});