• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
رئیس کل دادگستری اردبیل:

پایش الکترونیکی حفاظت از منابع طبیعی در اردبیل توسعه یابد

  • کد خبر : 6860
  • 20 اسفند 1399 - 9:59
پایش الکترونیکی حفاظت از منابع طبیعی در اردبیل توسعه یابد
یاز اکو - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در کنار احساس مسئولیت جمعی در قبال این مسئله نیازمند توسعه پایش الکترونیکی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، سید ناصر عتباتی در مراسم رونمایی از سند قله سبلان با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی اظهار کرد: نهادینه کردن احساس مسئولیت جمعی در قبال صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی لازم است که در همین رابطه باید مراقبت‌های الکترونیکی در صیانت از منابع طبیعی توسعه یابد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب رساندن به منابع طبیعی استان گفت: باید دستگاه‌های متولی بر توسعه کیفی صیانت از جنگل‌ها و مراقبت‌های جمعی با استفاده از پتانسیل‌های سازمان‌یافته خود همت گمارند.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: سامانه حد نگار برای تعیین حدود و ثغور اراضی ملی و تثبیت مالکیت برای اراضی ملی و منابع طبیعی از دیگر راه‌های صیانت از این موهبت الهی است‌.

عتباتی با تاکید بر جلوگیری از تخریب یا تصرف پوشش‌های گیاهی استان اضافه کرد: صدور سند ملی برای سبلان و اراضی اطراف آن یکی از گام‌های مثبت در راستای صیانت از منابع طبیعی منطقه است.

به گفته وی پوشش گیاهی، جنگل‌ها و منابع طبیعی استان اردبیل یک نعمت ارزشمند برای مردم منطقه است که برای صیانت از این منابع و جلوگیری از تخریب یا تصرف آن باید تلاش همگانی در استان ادامه‌دار بوده و گسترش یابد.

این مسئول دادگستری و دستگاه قضائی استان را یکی از اصلی‌ترین حامیان محیط زیست دانسته و خاطرنشان کرد: برای برخورداری از محیط زیست سالم و زیبا باید تمامی دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌های بخصوص خود به همراه مردم به جرگه حامیان منابع طبیعی و محیط زیست بپیوندند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});