• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

الهام علی اوف تاکید کرد: ما از اصلاح شورای امنیت حمایت می کنیم

  • کد خبر : 68731
  • 10 تیر 1401 - 11:00
الهام علی اوف تاکید کرد: ما از اصلاح شورای امنیت حمایت می کنیم
یاز اکو_الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه قطعنامه های شورای امنیت گاهی در زمان کوتاه اجرا می شود و گاهی تا سال ها روی کاغذ می ماند، گفت: ما از اصلاحات حمایت می کنیم و اجرای قطعنامه ها بر اساس برتری سیاسی باید متوقف شود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آرتی خبر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در افتتاحیه کنفرانس شبکه پارلمانی جنبش غیرمتعهدها که در باکو برگزار شد در سخنان خود به اشغال اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و ویرانی های حاصله در منطقه پرداخت و خاطرنشان کرد : آذربایجان با نجات اراضی خود عدالت و قوانین بین المللی را احیا کرد.

وی گفت:مناقشه ارمنستان و آذربایجان نه تنها منطقه ای بلکه جهانی است.

علی اف با یادآوری اینکه گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) که برای حل این مشکل ایجاد شده بود، هیچ راه حلی پیدا نکرد، گفت: گروه مینسک ابزار کسانی شده است که می خواهند مشکل ابدی بماند. امروز دیگر نیازی به گروه مینسک نیست چرا که خود آذربایجان تمامیت ارضی خود را تضمین کرده است. ما با گروه مینسک خداحافظی می کنیم. گروه مینسک اکنون مرده است.”

علی اف با تاکید بر اینکه مناقشه ارمنستان و آذربایجان نه تنها یک موضوع منطقه ای بلکه جهانی است، گفت: این نه تنها نقض کامل اصول اساسی حقوق بین الملل است، بلکه شورای امنیت سازمان ملل را نیز نقض می کند.

وی یاد آور شد:در سال ۱۹۹۳، ۴ قطعنامه توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد. در این قطعنامه ها از ارمنستان خواسته شده بود که سرزمین های اشغالی را بدون قید و شرط ترک کند. اما این تصمیمات اجرایی نشد. هیچ کس به این سوال پاسخ نمی دهد که چرا این تصمیمات اجرا نشدند. شاید نمی خواهند جواب بدهند. در برخی موارد، اگرچه قطعنامه های شورای امنیت در عرض چند روز اجرا شد، اما این تصمیمات با ورود به آذربایجان روی کاغذ ماند. این تصمیمات به مدت ۲۸ سال روی کاغذ ماند. بدون تلاش سربازان دلیر آذربایجان، این تصمیمات تا ۲۸ سال دیگر روی کاغذ می ماند.

وی گفت: این موضوع اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل را مطرح می کند. اگر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل اجرا نمی شود، پس پذیرش آنها چه فایده ای دارد؟ ما از اصلاحات حمایت می کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68731

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});