• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
نایب رئیس مجلس:

با آمارهای غیرواقعی و گاه ناصحیح نمی‌توان دل مردم را خوش کرد/ شروع تحقیق و تفحص از نظام بانکی

  • کد خبر : 6880
  • 20 اسفند 1399 - 10:50
با آمارهای غیرواقعی و گاه ناصحیح نمی‌توان دل مردم را خوش کرد/ شروع تحقیق و تفحص از نظام بانکی
یاز اکو - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از آغاز تحقیق و تفحص از نظام بانکی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا؛ علی نیکزاد در حاشیه همایش تجلیل از فعالان عرصه تولید و صادرات در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: متأسفانه اصل عدالت به عنوان شعار اساسی انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر مغفول مانده و توزیع اعتبارات نیز مغایر با این اصل انجام می‌شود.

وی به سود سرسام‌آور بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: کدام عقل سلیم قبول می‌کند که برای صنعتگر و تولیدکننده بانک‌های عامل با نرخ سود ۱۸ و ۲۵ درصد تسهیلات پرداخت کنند چرا که در این بین منفعتی برای تولیدکننده باقی نمی‌ماند که انگیزه‌ای برای این کار داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام دولت‌ها در ۴۰ سال گذشته با سیاست‌های غلط اقتصادی ارزش پول کشور را به مخاطره انداختند و امروز به صراحت اعلام می‌کنیم نه تنها چرخ سانتریفیوژها نمی‌چرخد بلکه چرخ اقتصاد، تولید و اشتغال نیز خوب به حرکت در نمی‌آید.

نیکزاد افزود: با آمارهای غیرواقعی و گاه ناصحیح نمی‌توان دل مردم را خوش کرد بلکه بهتر است مسئولان و متولیان به صورت عملیاتی وارد میدان شوند و به جای بازدیدها و جلسات پشت درهای بسته، به فکر حل مشکل بیکاری در جامعه باشند چرا که وجود ۷۰ هزار بیکار بزرگترین چالش امنیتی را برای خود استان اردبیل به همراه آورده است.

وی تنها راه نجات کشور را از شرایط کنونی توجه به حوزه اشتغال و توسعه واحدهای صنعتی اعلام کرد و ادامه داد: بخش خصوصی راغب نیست که با نرخ سود بالا تسهیلات دریافت کند در حالی که به جای حمایت از اقتصاد دلالی و رانت‌خواری شایسته است زیرساخت‌های توسعه صنعتی در شهرک‌ها فراهم شده و به نوعی بانک‌ها مجاب به پرداخت تسهیلات کم بهره باشند.

نیکزاد از شروع تحقیق و تفحص از نظام بانکی خبر داد و خاطر نشان کرد: به محض رسانه‌ای شدن این موضوع مجلس و نمایندگان تحت فشار و تهدید قرار گرفتند ولی مصمم هستیم کاری که در دولت‌های گذشته انجام نشده، در مجلس با یک ساختاری قوی و رفع چالش‌ها نظام بانکی را برای همیشه اصلاح کنیم.

وی به ورشکستگی برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی نظیر بانک شهر اشاره کرد و گفت: وزیر صمت باید مدیران بانک‌ها را موظف به پرداخت تسهیلات کم بهره در عرصه تولید بکند و آن قدرت را داشته باشد تا اگر بانک عاملی از دستور او سرپیچی کند، آن را عزل کرده و کنار بگذارد.

نیکزاد در ادامه سخنان خود اضافه کرد: سفر عجله‌ای وزیر صمت به استان نه تنها مورد رضایت صنعتگران واقع نشد بلکه بیشتر شبیه به چرخیدن در واحدهای صنعتی و تولیدی بود و هیچ ماحصل مشخصی برای استان نداشت.

وی بیان کرد: ما گله‌مند حاضر نشدن استاندار اردبیل در این بازدیدها هستیم ولی امیدواریم استاندار اردبیل در نشستی با مدیران پیگیر تعهدات لفظی وزیر صنعت باشد و در یک نشست کارگشا برای حوزه صنعت و تولید موانع پیش رو را در این بخش رفع کند.

نیکزاد خط قرمز مسئولان کشور را ایجاد فرصت‌های اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیان کرد و گفت: اگر فکر اساسی در این زمینه نکنیم، بسیاری از بیکاران به کلانشهرها مهاجرت کرده و شهرهایی نظیر اردبیل که از مناطق کم برخوردار است فاقد نیروی انسانی کارآمد خواهند شد.

وی در ادامه استقرار واحدهای صنعتی را براساس آمایش سرزمینی ضروری خواند و افزود: ما باید به داد شهرک‌های صنعتی برسیم چرا که بوی تعفن شهرک صنعتی شماره دو اردبیل مسافران، گردشگران و میهمانان فرودگاه اردبیل را آزرده خاطر می‌کند چه برسد به اینکه صنعتگری بخواهد در شهرک صنعتی شماره دو واحد جدیدی را راه‌اندازی کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده پیگیر مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان هستم و امیدوارم با کاهش نظام بروکراسی برنامه‌ای مشخص از سوی وزارت صمت برای اشتغال ۷۰ هزار بیکار استان تهیه و تدوین شود تا با توزیع عادلانه امکانات و منابع چالش‌های پیش رو در این بخش رفع شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});