• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

شناسایی ۳۰ بیمار کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 6883
  • 20 اسفند 1399 - 11:00
شناسایی ۳۰ بیمار کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی
یاز اکو - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در استان گفت: متأسفانه تاکنون ۳۰ نفر در استان آذربایجان شرقی به این بیماری مبتلا و توسط همکاران ما شناسایی، آزمایش و قرنطینه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، دکتر محمد حسین صومی افزود: ۲۹ نفر از مبتلایان به نوع جهش یافته کرونا، موسوم به «کرونای انگلیسی»، به شکل سرپایی درمان شده اند و یک نفر از بیماران در بیمارستان بستری است.

وی منشاء ویروس کرونای انگلیسی در استان را خارجی دانست و گفت: بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس در شهرستان­های اهر، بستان آباد و مرند بوده و در این سه کانون، بیماری تحت کنترل است اما رد پای انتشار ویروس در جاهای دیگر استان نیز دیده شده است.

دکتر صومی اظهار کرد: شواهدی از انتشار آرام ویروس کرونای انگلیسی در سطح استان دیده می­ شود و برای مقابله با این وضعیت همه مردم باید پای کار باشند و کمک کنند.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۹۰ تا ۲۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود، افزود: با شدید طرح سردار حاج قاسم سلیمانی انجام تست کرونا در سطح استان افزایش می­یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضعیت پایدار بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۱۲۵ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان و ۵۲ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند.

وی خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به خصوص پرهیز از هرگونه جابجایی بین شهری و بین استانی شد و گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فرد، شست و شوی دست ها و داشتن ماسک از جمله مهمترین موضوعاتی است که انتظار داریم مردم به جد رعایت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});