• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

معرفی اجمالی توانمندی‌های نفتی دانشگاه صنعتی سهند

  • کد خبر : 6909
  • 20 اسفند 1399 - 11:45
معرفی اجمالی توانمندی‌های نفتی دانشگاه صنعتی سهند
یاز اکو - رییس دانشکده مهندسی نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند به معرفی اجمالی این دانشکده و توانمندی‌های آن، پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، دکتر سید علیرضا طباطبایی‌نژاد در بازدید مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از دانشگاه صنعتی سهند، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی سهند جزو چهار دانشگاه اول کشور بود که اقدام به تاسیس رشته مهندسی نفت کرده و در مقطع کارشناسی ارشد گرایش مخزن در سال ۱۳۸۲، دانشجو پذیرش کرده است.

وی ادامه داد: گرایش‌های حفاری، بهره‌برداری و اکتشاف نیز از سال ۸۶ ایجاد و دانشجو پذیرش کرده است. رشته مهندسی نفت و گاز در مقطع کارشناسی از سال ۹۶شروع شد و تا این سال این رشته به عنوان گروه نفت در زیر مجموعه دانشکده مهندسی شیمی فعالیت میکرد، در دانشکده مهندسی نفت و گاز به صورت مستقل از سال ۹۶ فعالیتش را آغاز کرد.

وی با اشاره به تاسیس مرکز تحقیقات نفت در سال ۸۱ با اخذ مجوز از وزارت علوم، اضافه کرد: پس از بازدیدهای کارشناسان و مسئولان وزارت علوم تاکید شد که این مرکز، قابلیت تبدیل شدن به پژوهشکده نفت و گاز را دارد و این پژوهشکده با اخذ مجوز قطعی در سال ۹۱ تاسیس شد و در راستای تجهیز مرکز تحقیقات نفت در دانشگاه، وزارت نفت(شرکت ملی نفت ایران) اعتباری بالغ بر ۶۰۰ هزار دلار در سال ۱۳۸۳ به دانشگاه تخصیص داده بود.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: وزارت نفت دانشگاه صنعتی سهند را به دلیل وجود تجهیزات و پژوهشکده نفت و گاز به عنوان یکی از ۹ مرکز/دانشکده حاضر در طرح‌های مطالعاتی میدان محور، انتخاب کرد و اولین قرارداد به در زمینه انجام کلیه مطالعات پژوهشی میدان نفتی سروش برای افزایش برداشت در سال ۹۳ با دانشگاه منعقد شد و اولین و دومین بسته کاری تا سال ۹۶ به طور کامل به اتمام رسید و تلاش داریم تا بسته‌ی چهارم، را شروع کنیم.

وی گفت: تقریبا تمامی دستگاه‌های موجود در دانشگاه صنعتی سهند توسط خودمان ساخته‌ شده و همگی پتنت شده‌ و از دقت بالایی برخوردار هستند.

رییس دانشکده مهندسی نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند در خاتمه از پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تمامی گرایش های مهندسی نفت ( مخزن، حفاری، بهره‌برداری و اکتشاف) خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج دانشجو در مقطع دکتری پذیرش شده و سال آینده هم پنج نفر پذیرش می‌شوند، پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم ادامه دارد، اما سیاست کلی وزارت علوم بر کاهش جذب دانشجو است؛ گروههای تحقیقاتی پژوهشکده نفت و گاز شامل حفاری، مخازن، بهره برداری، علوم زمین، تاسیسات دریایی، است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});