به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده، روز دوشنبه افزود: این طرح در راستای خدمات دهی مناسب به مسافران جاده ای از روز گذشته آغاز شده و تا ۲۱ تیر در پایانه های مسافری استان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: این طرح در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره ۱و ۲ ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر در پایانه های عمومی و اختصاصی شرکت های حمل و نقل در پایانه های مسافری استان اجرا می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی گفت: کنترل در مقصد ناوگان ورودی به استان، استفاده از سامانه پلاک خوان و سپهتن برای کنترل زمان سفر از مبداء تا مقصد، استفاده از ظرفیت کلیه تشکل های صنفی استان، اطلاع رسانی مسیرهای ارتباطی به مسافران برای انعکاس شکایات و پاسخگویی فوری به شکایات و نظرات دریافتی مسافران از مهمترین موارد این طرح است.
علیزاده، ادامه داد: با ابلاغ دستورالعمل این طرح تاکید شده نظارت ها به طور مستمر و موثر استمرار یابد و با استفاده از تجارب اجرای طرح و ابلاغ آن به نمایندگان اداره کل مستقر در پایانه های عمومی مسافری در طول سال نیز اقدامات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه بررسی و برخورد با تخلفات در کمیسیون های فوق العاده نیز در این طرح در دستور کار قرار دارد، اعلام کرد: مسافران می توانند در صورت برخورد با این موارد از طریق سامانه گویای ۱۴۱ اطلاع رسانی کنند تا رسیدگی شود.