• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

درآمد انجمن حمایت از زندانیان تبریز ۷۲ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 6961
  • 20 اسفند 1399 - 17:30
درآمد انجمن حمایت از زندانیان تبریز ۷۲ درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تبریز گفت: مجموع درآمدهای این انجمن طی ۱۱ ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدعلی نصرتی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزایش این میزان درآمد در شرایط کرونایی کشور را قابل توجه خواند و با بیان اینکه انجمن به عنوان تشکل غیردولتی هیچ گونه ردیف بودجه ای دولتی ندارد، افزود: این درآمدها در دو بخش فعالیت های اقتصادی انجمن و در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی خرین و نیکوکاران حاصل شده است.

وی مجموع هدایا و کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین به انجمن حمایت از زندانیان تبریز طی ۱۱ ماه سالجاری را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته است به گونه ای مجموع این نوع کمک ها در سال گذشته معادل ۹۶۰ میلیون تومان بود.

نصرتی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون  مجموع درآمدهای انجمن حمایت از زندانیان تبریز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که رشدی معادل ۱۱ درصد را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از حمایت های انجمن از زندانیان و خانواده های آنها در قالب بسته های غذایی، وجوه نقد، کمک هزینه های تحصیلی، ارایه بسته های بهداشتی، تامین جهیزیه، تعمیر واحدهای مسکونی،   تهیه و تعمیر لوازم خانگی و پرداخت قبوض را شامل می شود، یادآور شد: در این حوزه طی سال جاری یک میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان هزینه شده است که این رقم در سال گذشته تنها ۶۹۵ میلیون تومان بود.

نصرتی از هزینه کرد ۴۳۸ میلیون تومانی انجمن حمایت از زندانیان تبریز به زندان مرکزی این شهر خبر داد و اضافه کرد: این هزینه ها در قالب خرید تجهیزات پزشکی و داروئی، کمک به اجرای طرح پاک، هزینه حضور علما و روحانیون در مراسم های مختلف عقیدتی و دینی هزینه شده است که در این رابطه پارسال حدود ۲۱۱ میلیون تومان هزینه شده بود.

به گفته وی از ابتدای امسال اکنون انجمن حمایت از زندانیان تبریز ۶۱ میلیون تومان نیز برای افراد زندانی هزینه کرده است که این رقم در سال گذشته معادل هفت میلیون و ۸۳۷ هزار تومان بود و تامین دندان های مصنوعی برای تعدادی از زندانیان در قالب این هزینه ها تامین شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز حمایت از خانواده زندانیان را مهمترین رکن فعالیت های این مجموعه بیان کرد و گفت: باید توجه داشت که اعضای خانواده زندانی، بی گناه بوده و حتی شاید خود زندانی نیز چندان تقصیری در وقوع جرم نداشته است چون شرایط اقتصادی عده ای را در گرداب جرم فرو می کشاند، بر همین اساس برای همه آحاد مردم لازم است تا برای سالم سازی فضای عمومی جامعه نسبت به تامین نیازمندی های این خانواده ها وارد عرصه شوند.

نصرتی حمایت  انجمن از خانواده های زندانیان را خوب اما ناکافی دانست و با تاکید بر فرهنگ سازی در جامعه برای کمک به این اقشار آسیب پذیر، افزود: در این راستا رسانه های گروهی و فعالیت خبرنگاران می تواند آحاد مردم را نسبت به دستگیری از خانواده زندانیان ترغیب کرده و زمینه های کافی برای توسعه این نوع کمک ها را در جامعه فراهم کند.  

وی حرکت در مسیر آموزش، فرهنگ سازی، اشتغال و حرفه آموزی را از مهمترین محورهای فعالیت انجمن حمایت از زندانیان تبریز برشمرد و اظهار داشت: این مجموعه حتی پس از سه تا ۶ ماه از آزادی زندانیان و در صورت لزوم به حمایت های خود از خانواده های آنها ادامه می دهد و برای اشتغال همسران و فرزندان آنها نیز با واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی منطقه رایزنی های لازم را انجام می دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان تبریز ضمن درخواست از آحاد مردم و افراد خیر برای کمک به بازسازی اقتصادی و معیشتی خانواده های زندانیان، اعلام کرد: این افراد از طریق بانک های ملی و مهر ایران و نیز شماره تلفن های ۳۳۸۲۶۲۵۳ و ۳۳۸۲۶۳۲۴ می توانند نسبت به اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی خود اقدام کنند.  

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=6961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});