• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
5

نشست بررسی ظرفیت‌های ارتباطات فرهنگی و هنری ایران و ژاپن در تبریز برگزار شد/ پیدا کنید نکات مشترک ایران و ژاپن را

  • کد خبر : 70287
  • 22 تیر 1401 - 12:45
نشست بررسی ظرفیت‌های ارتباطات فرهنگی و هنری ایران و ژاپن در تبریز برگزار شد/ پیدا کنید نکات مشترک ایران و ژاپن را
یازاکو؛ پریسا رضاپور _ نشست بررسی ظرفیت‌های ارتباطات فرهنگی و هنری ایران و ژاپن با سخنرانی پروفسور «ریچی میاکه» استاد معماری و ‌هنر دانشگاه علوم توکیو و‌ مدیر حوزه معماری ژاپن در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، پروفسور «ریچی میاکه» استاد معماری و هنر دانشگاه علوم توکیو عصر سه‌شنبه در حضور مسئولین و هنرمندان استان به قدمت ارتباط بین ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: در سال ۱۹۷۰ به ایران سفر کرده بودم و با تغییرات زیادی رو به رو شدم، در بین ژاپنی‌ها علاقه برای آشنایی با ایران و فرهنگ ایرانی وجود دارد زیرا ارتباطات دو کشور از سطح مطلوبی برخوردار است.

این استاد معماری و هنر به جایگاه برخی شخصیت‌های ایرانی در ادبیات ژاپن اشاره کرد و افزود: در ادبیات ژاپنی از ایرانیان، فراوان سخن به میان آمده است که تلاش می‌کنیم تا نقاط فرهنگی مشترک بین دو کشور را با ابزار هنر و از طریق هنرمندان به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: ما در ژاپن یک انبار سلطنتی داریم که اشیا تاریخی را نگهداری می‌کنیم. یکی از مهمترین اشیا در آنجا ساز موسیقی سنتی ایرانی است.

این استاد دانشگاه در میان سخنان خود به مراسم چای خوری خودشان اشاره کرد که این مراسم از معماری ایرانی الهام گرفته شده است.

در این نشست به برگزاری دانشنامه هنر و فضای مابین ایران و ژاپن اشاره شد که در تبریز برگزار خواهد شد. در محتوای این دانشنامه گردآوری دویست لغت مهم که نشانگر مباحث دو فرهنگ است اشاره می‌شود، زمان اتمام این دانشنامه را دو سال به درازا خواهد کشید.

پروفسور «ریچی میاکه» در خصوص اجرای این پروژه گفت: برای اجرای این پروژه باید دقت و حساسیت بالایی داشته باشیم و بازخورد خوبی از مردم محلی آن منطقه دریافت کنیم.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه سه استراتژیک مهم در نظر گرفته شده است که طراحی شهری تبریز، طراحی نمایشگاه و بخش مهم آن جاده ابریشم است.

وی افزود: برای انجام این پروژه با طرف ایرانی همکاری می‌کنیم و ۲۰ نفر از ژاپن که شامل هنرمندان و اساتید فلسفه می‌باشند به تبریز خواهند آمد.

وی گفت: هنر معاصر ژاپن خیلی قوی است و افراد برجسته‌ی زیادی فعالیت می‌کنند، مکان‌های زیادی برای گردهمایی هنرمندان بین‌المللی و ژاپنی اختصاص داده شده است که از جمله نوشیما یکی از آن هاست.

وی خاطر نشان شد: دیدگاه دولت براین است که حضور هنرمندان خارجی دلچسب است و دولت فضاهای اسکان هنرمندان را فراهم کرده است تا از هنر هنرمندان در آن جامعه استفاده شود.

لازم به ذکر است نحوه مشارکت دادن مردم و حتی بچه ها در تولید کارهای هنر مورد استقبال است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});