• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
9

بهره برداری از ۵۳ طرح ملی بنیاد شهید و ایثارگران

  • کد خبر : 7037
  • 21 اسفند 1399 - 13:54
بهره برداری از ۵۳ طرح ملی بنیاد شهید و ایثارگران
یاز اکو- امروز، بیست و یکم اسفند ماه، رییس جمهوری در آستانه فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا و در پنجاه و ششمین برنامه افتتاح جهش تولید و آیین بهره برداری از طرح های ملی ، ۵۳ طرح بنیاد شهید و ایثارگران را در حوزه های مختلف از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ، این طرح‌ها با سرمایه گذاری دولتی ۱۳ هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان، اشتغال زایی چهار هزار و ۹۷۷ تن از هموطنان را به دنبال دارد.

چهار مرکز درمانی و بیمارستانی در شهرهای تبریز، بوشهر ، شاهد شهر و تهران ، پنج مجتمع فرهنگی ، ورزشی و توانبخشی ایثارگران در اراک ، ارومیه  و تهران  و ۱۹ طرح تولیدی و اقتصادی در کشور از جمله این ۵۱ طرحی بود که امروز توسط دکتر حسن روحانی به افتتاح رسید.

افتتاح ۲۴ طرح واگذاری و آماده سازی زمین برای مسکن ایثارگران در کشور و نیز گلخانه مدرن هیدوپونیک هلیلان در زمره طرح هایی بودند که امروز رییس جمهوری آنها را افتتاح کرد .

افتتاح در تبریز

رییس جمهوری امروز در آذربایجان شرقی با ویدئو کنفرانس،  فاز دوم بیمارستان اعصاب و روان فجر تبریز را افتتاح کرد.

این بیمارستان در چهار طبقه و با امکانات و تجهیزات مدرن برای ارایه خدمات درمانی و توان بخشی به جانبازان هشت سال دفاع مقدس ساخته شده است که پیشتر فاز اول آن به بهره برداری رسیده بود و فاز دوم آن، امروز افتتاح شد و فاز سوم آن نیز  به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته عباس پور حسن ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی که در مراسم افتتاح این بیمارستان حضور داشت ، این مرکز درمانی تخصصی در مساحتی به وسعت ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع و با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

ظرفیت بیمارستان فجر تبریز به تعداد ۱۱۰ تخت، تعریف شده است که تعداد ۲۰ تخت آن به بیماران اعصاب و روان زنان اختصاص دارد؛ ضمن اینکه می توان این ادعا را داشت که بخش یاد شده برای نخستین بار در سطح آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور ایجاد و راه اندازی می شود. همچنین تمامی خدمات درمانی و دارویی در بیمارستان فجر تبریز برای جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران رایگان است.

به گفته پورحسن، تمامی رایزنی ها و اقدامات اداری برای تامین هزینه های درمانی این افراد با بیمه دی طی شده است و از صفر تا ۱۰۰ خدمات این مرکز برای جانبازان رایگان خواهد بود. در صورت خالی بودن تخت های بیمارستانی در این مرکز درمانی ارایه خدمات به سایر مردم و قشرهای مختلف نیز امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});