• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17

یک رفوگر ایرانی دیگر، تابعیت ترکیه گرفت

  • کد خبر : 7043
  • 21 اسفند 1399 - 17:00
یک رفوگر ایرانی دیگر، تابعیت ترکیه گرفت
یاز اکو - یکی دیگر از رفوگران فرش ایرانی، که از 12 سال پیش ساکن شهرهای مختلف کشور ترکیه بوده و به کار رفوی فرش مشغول بود، توانست تابعیت ترکیه را دریافت کند.

به گزارش واحد ترجمۀ پایگاه خبری یاز اکو به نقل از sondakika، وی از ۱۲ سال پیش در شهرهای مختلف ترکیه همچون مرسین، بودروم، بالیک‌اسیر، یاغچی‌بدیر و … به کار رفوی فرش مشغول بوده و سرانجام توانست تابعیت کشور ترکیه را دریافت کند.

اؤزتورک، کار رفوی فرش را از ۱۹ سالگی در ایران شروع کرد و به مدت ۳ سال به عنوان استاد رفوگری در کشورهای مختلف به کار رفوی فرش و قالی مشغول بوده و ۱۲ سال است که در ترکیه زندگی می‌کند.

اؤزتورک با اشاره به این‌که منطقۀ سیندیرگی ترکیه در حوزۀ فرش در جایگاه مهم و ویژه‌ای قرار دارد می‌گوید: «در سایۀ فرش‌های یاغجی بدیر به سیندیرگی آمدم و مهمان‌نوازی و خون‌گرمی اهالی این‌ منطقه، من را برای گرفتن تابعیت تشویق کرد.»

اؤزتورک به همراه دو پسرش، که عضو تیم کشتی شهرداری سیندیرگی هستند، نام‌خانوادگی اؤزتورک را انتخاب کردند و بدین‌ترتیب از این پس یک هموطن ترکیه‌ای به شمار می‌روند.

اؤزتورک از اکرم یاواش، شهردار منطقۀ سیندیرگی، به خاطر همکاری برای دریافت مجوزهای لازم برای افتتاح مغازۀ رفوگری در منطقه تشکر کرد و گفت: «ما ترکیه را خیلی دوست داریم و به پرچم این کشور افتخار می‌کنیم و نا‌م‌خانوادگی جدید را نیز خودمان انتخاب کرده‌ایم.»

یوسف اؤزتورک می‌گوید: «اصالتاً ایرانی هستم اما تابعیت ترکیه را دارم. من و خانواده‌ام در سیندیرگی ساکن شدیم. با تجربه‌ای ۳۵ ساله استاد رفوی فرش و قالی هستم. بافندۀ فرش دستباف هستم. هر نوع فرشی را تعمیر می‌کنم. از تمام مناطق، فرش‌های برای تعمیر برای ما فرستاده می‌شوند. این مرکز را در سیندیرگی افتتاح کردیم و خانوادگی دست در دست هم کار می‌کنیم. تمام هم‌صنفان در این راه به ما کمک کردند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش از این نیز بسیاری از هموطنان ایرانی به دلیل مشکلات عدیده در این حوزه ناچار به مهاجرت به کشورهای همسایه شده‌اند.

گزارش یاز اکو حاکی است؛ یک ماه پیش فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز در حاشیه‌ی تجلیل از صادرکنندگان غیرنفتی در تبریز با انتقاد از اینکه هزینه‌های صادرات مجدد فرش از کشور افزایش بی‌رویه داشته و موجب مهاجرت رفوگران ما به ترکیه و آذربایجان شده است، گفته بود: برای ورود موقت فرش، رفو و سپس صادرات، ‌مبالغ زیادی مطالبه می‌شود که همین مسئله باعث شده رفوگران تبریز به کشورهای همسایه مهاجرت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام خسته نباشین
    ممنون از اطلاعات داده شده
    به این اقای رفو گر فرش چطور میشه دسترسی پیدا کرد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});