• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
4
یادداشت؛

اورمیه دیار تورکان است

  • کد خبر : 71037
  • 28 تیر 1401 - 13:45
اورمیه دیار تورکان است
یاز اکو - آذربایجان‌غربی و اورمیه خاک آذربایجان و متعلق به مادر واقعی "تورک‌ها" بوده و خواهد بود و بقیه مدعیان مهاجران عزیزی هستند که مورد میهمان‌نوازی ذاتی تورک‌ها قرار داشته و دارند و خواهند داشت.

یازاکو؛ جواد نیکبخت – در زمان خلافت حضرت عمر دو زن مدعی مادری طفلی شدند. علی(ع) آن دو زن را احضار و راجع به ادعای هر کدامشان توضیحاتی خواست. هر دو بر سر ادعای خود راسخ بودند پس، حضرت دستور داد ارّه‌ای را بیاورند و گفت: «می‌خواهم این طفل را به دو نیم کنم و سهم هر مادر را به خودش بدهم.» یکی از آنها ساکت ایستاده بود دیگری با شنیدن این حرف گفت: «یا ابالحسن چه می‌کنید؟ اگر چاره‌ای جز نصف کردن طفل نیست، من سهم خود را به آن زن بخشیدم و دیگر ادعائی ندارم.» حضرت علی(ع) خطاب به وی فرمود: «این طفل فرزند توست، چون اگر فرزند او بود دلش به حال این طفل می‌سوخت و اعتراض می‌کرد.» زن دیگر به دروغ خود اعتراف کرد و طفل به مادر واقعیش رسید.

این حکایت دقیق فعلی مابین تورکان آذربایجان و میهمانان مهاجر محترم مدعی در آذربایجان‌غربی است. این استان سال‌هاست با مشکلات توسعه‌ای، زیست‌محیطی، امنیتی و زیرساختی دست و پنجه نرم می‌کند. نمایندگان مجلس، شوراهای اسلامی، علما، فعالان اجتماعی و رسانه‌های یک طرف کم و بیش در دغدغه‌ی این استان می‌سوزند و هزینه می‌دهند و منتسبین طرف دیگر تنها و تنها به فکر ایجاد جای پای بیشتر و کسب سهم بهتر و برتر از موجودی‌ها بدون ذره‌ای دغدغه از چیزهایی است که نابود می‌شود و شاید مصلحت را در این می‌بینند که با نابودی بیشتر صاحبان اصلی، سهم مانده‌ی خود را به اینها واگذار کنند و بروند و این تفاوت تعامل و عملکرد در تمامی موفقیت و شکست، شادی‌ها و غم‌های استان بروز و ظهور دارد.

– آیا یک مورد ناراحتی و اعتراض به خشکیدن دریاچه از مدعیان دیده‌اید؟ اما ده‌ها مورد از اعتراض آنها نسبت به لوایح انتقال آب و احیاء را حتی از نمایندگانشان مثل”حبیب‌زاده بوکان، محمودزاده مهاباد، قاسمی‌پور مریوان، حسین پورسردشت، رضازاده سلماس”در همین هفته شاهد بوده‌ایم.

– آیا ناراحتی و اعتراض به ناامنی ناشی از وجود گروه‌های ترور و قاچاق در مرزها که معمولا هفتگی به شهادت نیروهای انتظامی و مرزبانی منجر می‌شود را مشاهده کرده‌اید؟

– آیا حساسیت و اعتراضی به عدم توسعه و نبود زیرساخت‌ها مشاهده نموده‌اید؟

اما اعتراض به برگشت نام‌های اصیل جغرافیایی وتلاش در معرفی شهرهای استان به نام‌های جعلی، تلاش در توسعه و عادی‌سازی قاچاق با اقلیمک عراق را خیلی دیده‌ایم.

همه‌ی اینها بیانگر یک واقعیت است وآن اینکه آذربایجان‌غربی و اورمیه خاک آذربایجان و متعلق به مادر واقعی تورک‌ها” بوده و خواهد بود و بقیه مدعیان مهاجران عزیزی هستند که مورد میهمان‌نوازی ذاتی تورک‌ها قرار داشته و دارند و خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=71037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});