• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
5

افزایش ۱۲ درصدی شاخص قیمت مسکن در ترکیه

  • کد خبر : 72249
  • 06 مرداد 1401 - 10:45
افزایش ۱۲ درصدی شاخص قیمت مسکن در ترکیه
یاز اکو - بر اساس داده‌های دیروز بانک مرکزی ترکیه، شاخص قیمت املاک مسکونی (RPPI) در ماه می ماهانه 12.4 درصد افزایش یافت، در حالی که رشد سالانه 145.5 درصدی به‌‌ صورت اسمی و 41.1 درصدی را به صورت واقعی ثبت کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت شاخص قیمت واحدهای مسکونی نوساز ترکیه در ماه جاری به صورت سالانه ۱۵۱٫۴ درصد افزایش و شاخص واحدهای موجود نسبت به سال قبل نزدیک به ۱۴۵ درصد افزایش یافت.

در استانبول، پرجمعیت‌ترین شهر کشور ترکیه، قیمت مسکن بیش از ۱۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و قیمت مسکن‌های نوساز نزدیک به ۱۸۶ درصد افزایش یافت.

افزایش قیمت املاک مسکونی در آنکارا نزدیک به ۱۴۸ درصد بود، در حالی که در ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه، قیمت ها سالانه ۱۴۰ درصد افزایش یافت.

بر اساس آخرین داده های موسسه آمار ترکیه (TÜİK) فروش خانه با ۱۱٫۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۵۰۵۰۰ واحد در ماه ژوئن رسیده است.

فروش با وام مسکن تقریباً ۴۱ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد و به ۴۰۶۱۰ رسید که ۲۷ درصد از کل فروش مسکن در ماه گذشته را به خود اختصاص داد که نسبت به سهم ۲۴ درصدی در ماه می افزایش داشت.

از ژانویه تا ژوئن، فروش خانه در سراسر کشور با ۳۱٫۴ درصد افزایش از ۵۵۳۰۰۰ واحد در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به بیش از ۷۲۶۰۰۰ دستگاه در سال جاری رسید.

فروش مسکن با تامین مالی وام مسکن نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۳٫۵ درصد افزایش به بیش از ۱۷۰۰۰۰ واحد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});