• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
در آیین افتتاح بهسازی و مرمت جاده قدیم وادی رحمت مطرح شد؛ 

قفل زنگ زده تبریز در حال باز شدن است

  • کد خبر : 72336
  • 06 مرداد 1401 - 20:37
قفل زنگ زده تبریز در حال باز شدن است
یاز اکو- آیین بازگشایی، بهسازی و مرمت خیابان شهید حسن جنگجو (جاده قدیم وادی رحمت) عصر امروز با حضور مسئولین شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، رئیس شورای شهر کلانشهر تبریز در این مراسم گفت: با حضور مهندس یعقوب هوشیار، قفل زنگ زده تبریز باز شده است و شاهد حل یک به یک مشکلات شهری هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۷ و بازگشایی مسیر جاده قدیم وادی رحمت با بیان این مطلب ضمن قدردانی‌ از خدمات شهرداری منطقه ۷ گفت: بنده خاطره خوشی از مسیر جاده قد‌یم وادی که خاکی‌ بود و به هنگام بارندگی‌ تردد در آن دشوار بود، ندارم.

وی ادامه داد: وضع این جاده همیشه باعث ایجاد احساس شرم در من می شد، چرا که این شرایط به هیچ وجه لایق ورودی گلزار شهدای تبریز نبود ، اما بعد از اینکه از نزدیک دو بار شاهد زحمات شبانه روزی شهرداری منطقه ۷ در بهسازی این مسیر شدم، احساس فخر کردم.

حجت الاسلام برگی افزود: اینکه در کنار جدول گذاری این مسیر، از گارد ریل نیز برای ایجاد امنیت بیشتر استفاده شده است، نشان از اهمیت جان و آرامش روانی مردم دارد.

وی ضمن قدردانی مجدد فعالان شهرداری گفت: در اصل قدردانی اصلی را باید از مردم کرد که با صبر و اعتماد به مسئولین تا الان حوصله کرده اند.

 

 

اختصاص بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برای بهسازی و اصلاح جاده قدیم وادی رحمت

شهردار منطقه هفت تبریز از اختصاص بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برای بهسازی و اصلاح جاده قدیم وادی رحمت خبر داد.

محمد رشتبری در آیین افتتاح پروژه اصلاح و بهسازی جاده قدیم وادی رحمت اظهار داشت: جاده قدیم وادی رحمت نقش کلیدی در کاهش بار ترافیکی و رفع گره های ترافیکی در محورهای جاده قدیم وادی رحمت- آخماقیه، اتوبان شهید کسایی، دیزل آباد و راه آهن داشته و از این حیث حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه عملیات اصلاح و بهسازی این پروژه طی ۷۶ روز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شده است، گفت: طول این پروژه هزار و ۵۰۰ متر بوده و بالغ بر هزار و  500 تن آسفالت در این مسیر توزیع شد. ۵۰۰ متر مکعب خاک برداری شده و ۳۲۰ متر مکعب زیرسازی و ۱۶۸ متر مکعب بتن ریزی صورت گرفته است.

رشتبری با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در اجرای این پروژه افزود: اجرای طرح های ترافیکی و اصلاح هندسی به طول ۴۰۰ متر، اجرای گاردریل ۴۰۰ متر، نصب تابلوهای انتظامی ۵۰ عدد، نصب گل میخ هزار و ۵۰۰ عدد، اجرای کف پوش ۲۰۰ متر مکعب، جدول گذاری به طول هزار و ۲۵۰ متر، خط کشی محوری به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر، کاشت ۵۰۰ اصله نهال و رنگ آمیزی جداول به طول سه هزار متر بخشی از اقداماتی است که در این پروژه صورت گرفته است.

وی پروژه اصلاح و بهسازی این مسیر را در راستای کاهش بار ترافیکی و سیاست های کلان شهرداری برای آسایش و رفاه حال شهروندان و مسافران عنوان کرد.

شهردار منطقه هفت تبریز در ادامه با بیان اینکه این مسیر به نام شهید نوجوان و غیرتمند تبریزی نامگذاری شده است، اظهار داشت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا و تجدید پیمان با آرمان های شهدا اعتقاد قلبی خادمین شهری بوده و جاده قدیم وادی رحمت به نام حسن جنگجو شهید نوجوان هشت سال دفاع مقدس نام گرفت تا در گذر از این مسیر خاطر همه مان تازه شود که این آب و خاک به برکت خون شهدا در امنیت و آرامش است و این پروژه تقدیم شهدا و خانواده های آنان و تمامی شهروندان محترم می شود.

 

شاهد تحرک پر شتاب در تبریز هستیم

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز اقدامات مناسب در حوزه عمران شهری در تبریز گفت: با حضور مهندس هوشیار شاهد تحرک پر شتاب در تبریز هستیم.

روح الله متفکر آزاد  در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۷ و بازگشایی مسیر جاده قدیم وادی رحمت، اصل مهم مدیریت شهری را مردمی‌سازی حکمرانی شهری دانست.

وی اضافه کرد: مردمی‌سازی حکمرانی شهری به معنای تحمیل هزینه های عمرانی به دوش مردم نیست، بلکه هدف این است تا مردم پروژه های عمرانی را متعلق به خود بدانند و به اراده و خواست خود وارد میدان عمل شوند.

وی با بیان‌ اینکه هرگز عادت به مصادره زحمات دیگران به نام خود ندارد، گفت: بهسازی مسیر قدیم وادی رحمت حاصل زحمات شهرداری و اعضای شورای شهر است و قدردانی از این فعالیت ها وظیفه من است.

وی گفت: پیگیری دستورات مسئولین شهری، وظیفه ذاتی بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس است.

متفکر آزاد با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ دخالتی در نصب مسئولین نداشته است، افزود: همین امر باعث می شود تا از اقدامات مناسب حمایت و در زمان لازم بتوانم عملکرد مسئولین را نقد کنم.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});