• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10

۱۶۳ نفر در انتخابات شوراهای شهر آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند

  • کد خبر : 7246
  • 23 اسفند 1399 - 13:00
۱۶۳ نفر در انتخابات شوراهای شهر آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند
یاز اکو - رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان روز سوم ثبت نام‌ها، ۱۶۳ نفر در شهرهای ۴۸ گانه استان در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی مصطفوی روز شنبه با بیان اینکه روز اول ۶۳ نفر و روز دوم ۶۲ نفر از آذربایجان‌غربی در انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کردند، افزود: میزان ثبت نام در روز سوم کاهش چشم گیری داشت و با ۳۸ نفر ثبت نامی بسته شد.

وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی ثبت نام را به روز آخر موکول نکنند، اظهار داشت: ۲ روز از سه روز گذشته تعطیل بود که پیش بینی می‌شود یکی از دلایل کاهش ثبت نام در انتخابات همین باشد؛ هرچند به طور معمول افراد تمایل به ثبت نام در روزهای آخر را دارند ولی از امروز، شنبه روند کلی تا حدی قابل ارزیابی خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه ۱۵۲ نفر از ثبت نام کنندگان مرد هستند، ادامه داد: ۱۱ نفر نیز از بانوان تاکنون در ششمین دوره انتخابات شوراها ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه ۲۸ نفر از نامزدهای انتخاباتی از طریق نرم افزار موبایل و ۲۶ نفر نیز از طریق نرم افزار دسکتاپ در انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند، گفت: در همین راستا ۹۳ نفر از طریق فرمانداری‌ها و ۱۶ نفر نیز از طریق دفاتر خدمات پیشخوان دولتی در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند.

مصطفوی در رابطه با میزان تحصیلات نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: هفت نفر با مدرک فوق دیپلم، ۹۱ نفر دارای مدرک لیسانس، ۵۶ نفر فوق لیسانس، چهار نفر دکتری و ۲ نفر با مدرک حوزوی تا کنون در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کردند.

وی گفت: از بین ثبت نام کنندگان ۳۰ نفر سابقه نمایندگی در شوراهای شهر را در ادوار گذشته داشتند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی از داوطلبان انتخاباتی خواست تا در صورت تمایل مراجعه حضوری از ۸ صبح تا ۱۸ با حضور در فرمانداری‌ها نسبت به ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر اقدام کنند.

روند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهراز ۲۰ اسفند آغاز شده و تا ۲۶ اسفند ادامه دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ خرداد برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});