• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ضرورت لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه

  • کد خبر : 72847
  • 10 مرداد 1401 - 12:45
ضرورت لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه
یاز اکو - رودخانه شهرچای یکی‌ از رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از وسط شهر ارومیه عبور کرده و به دریاچه ارومیه می ریزد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، با توجه به گرمای بی سابقه امسال در کشور و بویژه در آذربایجان غربی و با توجه به بارش های اخیر تابستانه در دیگر نقاط کشور و وقوع سیل و وارد آمدن خسارات جانی و مالی گستره به هموطنان لزوم لایروبی رودخانه شهرچای ارومیه پیش از گذشته احساس می شود.

IMG_20220731_124243_512

با توجه به فاصله کم رودخانه شهرچای با مناطق مسکونی لایروبی آن اهمیت بسزایی در کاهش اتفاقات احتمالی دارد ولی متاسفانه از چندین سال گذشته لایروبی این رودخانه از سوی مسئولان به فراموشی سپرده شده است و مسیر این رودخانه به جنگلی از علف‌های هرز و زباله‌ها تبدیل شده و مستعد ایجاد یک مشکل برای شهر است.

عدم لایروبی رودخانه باعث به‌وجود آمدن گیاهان هرز ، لجن‌زار و باتلاق‌هایی در برخی از نقاط رودخانه شده و چهره فضای‌سبز حاشیه شهرچای را دگرگون کرده است.

IMG_20220731_124214_594

طبق وعده مصطفی میلانی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه که در تاریخ دهم خرداد ماه در گفت و گو با رسانه های جمعی مبنی براینکه لایروبی این رودخانه تا ۱۵ روز آینده صورت می گیرد اما متاسفانه پس از گذشت نزدیک به دوماه از این وعده تاکنون هیچ اقدامی برای لایروبی این رودخانه از سوی خدمات شهری ارومیه صورت نگرفته است.

در این بین مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز توپ را به زمین شهرداری انداخته و می گوید:وظیفه لایروبی رودخانه شهرچای بر عهده شهرداری ارومیه بوده و آب منطقه ای استان هیچ گونه وظیفه ای در قبال لایروبی قسمت شهری این رودخانه ندارد.

با توجه به اخطار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع رگبارهای پراکنده در آذربایجان غربی امیدواریم عدم لایروبی این رودخانه مشکلی برای شهروندان و ساکنان همجوار این رودخانه پیش نیاورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});