• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
5
رضا جعفری:

بستن تعرفه بر ماشین‌آلات کاری بسیار اشتباه بود

  • کد خبر : 72869
  • 10 مرداد 1401 - 14:30
بستن تعرفه بر ماشین‌آلات کاری بسیار اشتباه بود
یازاکو - بستن تعرفه بر ماشین‌آلات کاری بسیار اشتباه بود که در ۴۰ سال اخیر برای اولین بار رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، دبیر انجمن صنایع غذایی استان آذربایجان‌شرقی در نشست فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی تبریز با معاون صنایع عمومی وزیر صمت از تشکیل معاونت مجزای صنایع عمومی در وزارت صمت تقدیر کرد و گفت: با این حال برخی اقدامات و سامانه‌ها از خود صنعتگران انرژی می‌برد. برای مثال سامانه‌ی صدور کارت بازرگانی موجب شده که بسیاری عدم صدور کارت بازرگانی را بر گردن اتاق‌های بازرگانی بیندازند. بسیاری از فعالان اقتصادی در گرفتن کارت بازرگانی به مشکل خورده‌اند و در میان اتاق بازرگانی و سازمان صمت در رفت و آمد هستند.

رضا جعفری برخی خودتحریمی‌های وزارت را علیه خود اهالی صنعت دانست و گفت: بستن تعرفه بر ماشین‌آلات کاری بسیار اشتباه بود که در ۴۰ سال اخیر برای اولین بار رخ می‌دهد.

وی حمایت از تولید داخل را کاری پسندیده دانست و گفت: با این حال این حمایت بعضا محل سوء استفاده برخی قرار می‌گیرد. برای مثال برای خرید ماشین‌آلات، خود تولیدکننده بهتر از هر کس دیگری می‌داند از کجا چه تکنولوژی را خریداری کند و کیفیت ماشین‌آلات ایرانی با نمونه‌های خارجی قابل قیاس نیست.

وی بزرگترین مشکل صنایع را پس از حذف ترجیحی، بحث سرمایه در گردش دانست و تاکید کرد: متاسفانه هیچ تفاهمنامه‌ای که عملیاتی باشد در این حوزه منعقد نشده است و حتی سیستم بانکی ما نسبت به مرداد سال گذشته بسته‌تر عمل می‌کند و این مورد کمر فعالان اقتصادی را خرد خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});