• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

تتر یا USDT چیست؟

  • کد خبر : 72900
  • 10 مرداد 1401 - 18:00
تتر یا USDT چیست؟
یاز اکو - تتر یا هر استیبل کوین‌ دیگری نقش مهمی در بازار رمزارزها ایفا می‌کنند. زمانی که از استیبل کوین‌ها حرف می‌زنیم، به طور کلی رمزارزی که دارای پشتوانه است را مدنظر داریم. این رمزارزها تحت تاثیر نوسانات بازار ارز دیجیتال قرار نمی‌گیرد. مهمترین استیبل کوین بازار، تتر است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز: تتر یا  Tetherیک نوع رمزارز است که تفاوت‌های اساسی با بیت‌کوین و سایر رمزارزهای بدون پشتوانه دارد. تتر یک استیبل کوین یا رمزارز پایدار است. چه تفاوتی بین یک رمزارز پایدار و باقی رمزارزها وجود دارد؟

استیبل کوین تتر چیست؟

استیبل کوین‌ها پشتوانه‌ای مانند کالا یا دارایی دارند و قیمت آنها به ارزش پشتوانه‌ای که دارند، وابسته است؛ به این معنی که هر تغییری در ارزش پشتوانه، روی رمزارز موردنظر تاثیر می‌گذارد. پشتوانه (USDT)، دلار است و به همین دلیل استیبل کوین نامیده می‌شود. ارزش آن با ۱ دلار آمریکا برابر است.

ارز دیجیتال USDT تنها کوین پایدار بازار رمزارزها نیست و ارزهای دیگری مانند آن نیز وجود دارد. اما قدرتمندترین استیبل کوین در حال حاضر USDT است. این رمزارز با ارزش بازار حدود ۷۲.۴۷ میلیارد دلار در رتبه سوم بازار رمزارزها در دنیا قرار دارد.

خالق Tether کیست؟

گفتنی است، رمزارز تتر یا USDT  برای اولین بار توسط ریو کالینز، بروک پیرس و کریگ سلارس راه اندازی شد. این سه نفر هرکدام به نوعی از مهمترین و موفق‌ترین افراد صنعت کریپتوکارنسی و از کارآفرینان و مدیران پروژه موفق این حوزه محسوب می‌شوند.

چرا به استیبل کوین‌ها نیاز داریم؟

در بازار کریپتوکارنسی، قیمت رمزارزها دائما در حال تغییر و نوسان است. از این رو تا به این روز نمی‌توانیم از رمزارزهای اصلی بازار مانند بیت‌کوین به طور مستقیم در مبادلات خود و یا قراردادهای مالی و خرید سایر دارایی‌ها استفاده کنیم. سرعت انجام تراکنش‌های بیت‌کوین نیز به نسبت سایر روش‌های پرداختی پایین‌تر است. با وجود تمام این مشکلات ما نیاز به یک رمزارز پایدار در بازار داریم تا بتوانیم برحسب آن ارزش‌گذاری کنیم.

استیبل کوین‌ها یا همان رمزارزهای پایدار برحسب ارزهای فیات، مانند دلار ارزش‌گذاری می‌شوند. بدین صورت معامله‌گران می‌توانند به کمک این استیبل کوین‌ها، از نوسانات شدید در بازار سرمایه خود را حفظ کنند.

تتر چگونه تولید می‌شود؟

پروسه تولید تتر با سایر رمزارزها مانند بیت‌کوین، کاملا متفاوت و آسان‌تر است. در این پروسه دیگر فرایندی مثل ماینینگ و یا استخراج مطرح نیست. این رمزارز توسط یک نهاد متمرکز تولید می‌شود؛ به این صورت که به ازای هر تتر یا همان USDT که وارد بازار می‌شود، ۱ دلار آمریکا به عنوان پشتوانه این رمزارز در بانک وجود خواهد داشت و برخلاف بیت‌کوین دیگر محدودیتی در عرضه نخواهیم داشت.

البته در این چند سال اخیر، شبهات زیادی پیرامون این موضوع به وجود آمد و عده‌ای از سرمایه‌گذاران اعتقاد داشتند که به ازای تمام تترهای موجود، پشتوانه دلاری در بانک وجود ندارد. از این رو به این نهاد اتهامات مختلفی را وارد می‌کردند.

بلاکچین تتر

تتر یک توکن است و بلاکچین اختصاصی خود را ندارد. تراکنش‌های انجام شده تتر بر روی بلاکچین‌های سایر رمزارزها انجام می‌گیرد. کارمزد این تراکنش‌ها نیز با توجه به بلاکچین مورد نظر محاسبه و پرداخت می‌شود.

به عنوان مثال چند مورد از مهمترین این بلاکچین‌ها که بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می‌گیرند،USDT ERC20 مبتنی بر بلاکچین اتریوم، USDT Omni مبتنی بر بلاکچین بیت‌کوین،USDT TRON مبتنی بر بلاکچین ترون است.

گفتنی است سرعت انتقال تتردر بلاکچین ترون نسبت به سایر بلاکچین‌ها بالاتر است و کارمزد آن نیز بسیار پایین‌تر است.

بهترین کیف پول‌های Tether

برای یافتن کیف پول مناسب برای تتر، نیاز به تحقیق زیادی نیست، بسیاری از کیف پول‌های رمرزارز از این استیبل کوین پشتیبانی می‌کنند.

خرید USDT

برای خرید تتر باید ابتدا پس از ساخت کیف‌پول مناسب، به یک صرافی رمزارز مراجعه کنید. گفتنی صرافی‌های خارجی به کاربران ایرانی اجازه واریز ریالی نمی‌دهند، از این رو اگر شما قصد خرید تتر با ریال خود را دارید؛ بهتر است که به یک صرافی ایرانی معتبر مراجعه کنید.

مراحل خرید تتر در صرافی‌های ایرانی همانند مراحل خرید سایر رمزارزهاست و شما پس از افتتاح حساب و احراز هویت می‌توانید به راحتی اقدام به خرید و برداشت رمزارز تتر کنید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});