• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
8

عزاداری اردبیلی‌ها در بازار تاریخی آغاز شد/اوج دلدادگی اردبیلی‌ها به باب‌الحوائج

  • کد خبر : 72970
  • 11 مرداد 1401 - 12:15
عزاداری اردبیلی‌ها در بازار تاریخی آغاز شد/اوج دلدادگی اردبیلی‌ها به باب‌الحوائج
یاز اکو - عزاداری اردبیلی‌ها در دهه اول محرم آن هم در بازار تاریخی این شهر حال و هوایی متفاوت به پایتخت حسینیت بخشید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، عزاداری مردم اردبیل که در دهه اول محرم در خیابان‌ها و کوچه‌ها حال و هوایی متفاوت دارد، این بار در بازار تاریخی قیصریه اردبیل جلوه‌ای متفاوت پیدا کرد تا مردمان این دیار شور و شعور حسینی خود را به نمایش گذاشته و عمق دلدادگی خود را در سوگ فرزند فاطمه (س) نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ۱۰ مرداد در حاشیه برگزاری این عزاداری سنتی در اردبیل اظهار کرد: صدها دسته عزاداری محلات ششگانه اردبیل از دوم محرم تا تاسوعای حسینی با حضور در بازار تاریخی اردبیل زنجیرزنی و سینه‌زنی کرده و در ایام سوگ سیدالشهدا (ع) عشق و علاقه خود را به سید و سالار شهیدان نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده تصریح کرد: تفاوت عزاداری اردبیل با سایر مناطق، عزاداری‌های حرکتی و در حال تحرک در مسیرهای مختلف است که نمونه‌هایی از آن را در عزاداری بازار تاریخی و سنتی اردبیل و مسجدگردانی شبانه شاهد و ناظر هستیم.

وی گفت: این نوع عزاداری که در کشور منحصربه فرد است، تنها در اردبیل نمود واقعی پیدا کرده و عزاداران این شهر به ترتیب محلات با حضور در بازار تاریخی این شهر در یک سنت دیرین در عشق به سیدالشهدا (ع) اقامه عزا کرده و در حزن و اندوه خود را نشان می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود:‌ بازاریان اردبیل با تعطیلی خرید و فروش خود در این ایام سعی می‌کنند تا واحدهای تجاری خود را به محل تهیه و توزیع نذورات و پخش چای، شربت و سایر اقلام اختصاص دهند که با توجه به شرایط کرونایی این توزیع نذورات در بسته‌بندی‌های مناسب و لیوان‌های یکبار مصرف انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این ایام که حال و هوای خاص در پایتخت حسینیت حاکم شده مردم عزادار شهر اردبیل با عشق و علاقه در این فضا حضور پیدا کرده و در روز تاسوعا نیز زیر یک بیرق همه دستجات و عزاداران محلات مختلف گردهم می‌آیند تا تجمع روز تاسوعا و عاشورا را برگزار کنند.

وی اضافه کرد: مراسم امسال عزاداری روز تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پررونق‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد که امیدواریم این اجتماع‌های باشکوه نمایشی از عزت و عظمت حسینی دیار دارالارشاد اردبیل باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72970

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});