• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی: امسال هیچ‌گونه خاموشی نداریم

  • کد خبر : 72995
  • 11 مرداد 1401 - 14:00
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی: امسال هیچ‌گونه خاموشی نداریم
یاز اکو - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تابستان امسال هیچ‌گونه خاموشی ناشی از کمبود برق در استان نداریم، گفت: این روند تا پایان تابستان ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر فرج نیا روز سه شنبه اظهار کرد: با توجه به رشد بی سابقه گرما و همچنین ورود به بخشی از مصارف خاص مثل تولید رمز ارزهای غیر مجاز و افزایش بارهای مصرفی سرمایشی طی چند سال گذشته، فشار مضاعفی از جهت تامین برق مصرفی مشترکان ایجاد شد که نتیجه آن خاموشی برای مشترکان و صنایع در گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: با استقرار دولت سیزدهم و برنامه ریزی های خوبی که در تامین برق انجام شد، از آذر ماه سال گذشته اقدامات برای عبور از قطعی برق و تداوم برق مشترکان آغاز شد که نتیجه کوتاه مدت آن عبور پایدار از زمستان ۱۴۰۰ بود.

فرج نیا ادامه داد: برنامه ریزی در حوزه تامین برق مطمئن و پایدار برای سال جاری، اقدام مهمی بود که از جمله آن مصرف بهینه آب پشت سدها می باشد تا بخشی از ظرفیت تولید نیروگاه های آبی برای تولید برق ذخیره شود؛ همچنین برای اولین بار در تاریخ صنعت برق به روز رسانی و تعمیرات اساسی تجهیزات صنعت برق بود که تا اول خرداد امسال ۹۹ درصد نیروگاه ها انجام شد و در نتیجه آن نیروگاه های برق با ظرفیت کامل برای تولید برق مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی پای کار بودند و امسال هیچ گونه خاموشی برای مشترکان خانگی و تجاری اعمال نشد و با برنامه ریزی های انجام شده در ادامه تابستان نیز هیچ گونه خاموشی نخواهیم داشت.

 ۱۶۰ ساعت خاموشی، برای مشترکان خانگی سال گذشته طی چهارماه

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی گفت: طبق روال گذشته برای تامین برق ثابت برنامه‌ریزی‌هایی در حوزه صنعت و کشاورزی انجام داده ایم که از جمله آنها انعقاد تفاهم نامه ها با صنایع و بخش کشاورزی در این زمینه بود که طی آن مقرر شد در حوزه صنعت هفته ای یک روز و در حوزه کشاورزی روزانه چهار ساعت در اوج مصرف بار برق شان قطع شود.

فرج نیا خاطرنشان کرد: سال گذشته طی چهار ماه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، ۱۶۰ ساعت برای مشترکان خانگی خاموشی داشتیم که به طور میانگین روزانه حدود یک و نیم ساعت هر مشترک خاموشی در روز داشت؛ امسال این خاموشی ها به صفر رسیده است و اگر خاموشی‌های لحظه ای و ساعتی در روز نیز باشد، ناشی از بروز مشکلات فنی است که توسط همکاران ما به زودی رفع می شود و هیچ گونه خاموشی ناشی از کمبود برق برای مشترکان خانگی و تجاری در سال جاری اعمال نشده و تا پایان تابستان نیز اعمال نخواهد شد.

وی با اشاره به همکاری های خوب بخش صنعت و کشاورزی در تامین برق پایدار و صرفه جویی برای عدم قطعی برق مشترکان خانگی گفت: سیاست‌های تشویقی در قبال همکاری اینها در نظر گرفته‌ایم که در حوزه کشاورزی به ازای چهار ساعت خاموشی بقیه ۲۰ ساعت برق مصرفی این حوزه کاملا رایگان خواهد بود و در کنار آن برای مشترکان خانگی نیز مشوق هایی در نظر گرفته ایم که به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی در برق نسبت به مصرف سال گذشته شان، پنج برابر پول برق مصرفی را پاداش گرفته به عنوان بستانکاری در قبض مشترکان اعمال می شود.

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی در مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته در قبال صرفه جویی بخش صنعت و کشاورزی، شرکت توزیع برق تبریز ۲۴ میلیارد تومان پاداش به این حوزه پرداخت کرد و اگر کل پاداش برق استان را در نظر بگیریم این رقم به بیش از ۴۰ میلیارد تومان می‌رسد.

فرج نیا در خصوص تامین برق واحدهای صنعتی استان نیز گفت: استان ما به لحاظ زیرساخت‌های برقی دچار عقب ماندگی است که برای رفع این مشکل همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، ۱۰۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و ایجاد زیرساخت صنعت برق اختصاص یافت که امیدواریم با تحقق آن برق مورد نیاز مشترکان صنعتی را تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی، کمبود برق منطقه آذربایجان در بخش صنعت را حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: با تحقق اعتبارات تخصیص یافته این عقب‌ماندگی تا ۲ سال آینده تامین می شود.

فرج نیا از برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق طی ۴ سال آینده با همکاری صنایع خبر داد و گفت: بخشی از تامین برق مصرفی صنایع بر عهده خود صنایع است که در این زمینه تفاهم نامه هایی با وزارت صمت منعقد شده است که مس سونگون و سیمان صوفیان نسبت به تامین برق مورد نیاز صنایع اقدام کرده اند که این طرح هم اکنون در حال اجرا است.

وی رشد مصرف برق در آذربایجان شرقی در سال جاری نسبت به پارسال را پنج درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در دنیا بین یک تا ۲ درصد است و بیشترین دلیل آن ورود موج گرما به استان می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی از مشترکان صنعتی، تجاری و خانگی خواست با کاهش مصرف برق در اوج بار شرکت برق را در تامین برق پایدار و عدم خاموشی یاری کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});