• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

۶۰ درصد ترافیک اتوبان شهید کسایی شهری است/ کنارگذر جدید تبریز در حال احداث است

  • کد خبر : 73261
  • 13 مرداد 1401 - 10:15
۶۰ درصد ترافیک اتوبان شهید کسایی شهری است/ کنارگذر جدید تبریز در حال احداث است
یاز اکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه ترافیک سنگین امروز در اتوبان شهید کسایی به علت عملیات آسفالت ریزی بود، گفت: 60 درصد ترافیک اتوبان کسایی شهری است و خوشبختانه با اجرای پروژه جدید کنارگذر تبریز در قالب محور تبریز به ارومیه که حدود 25 تا 30 درصد پیشرفت کرده است پس از پایان این پروژه، محور شهید کسایی به صورت کامل تحویل شهرداری تبریز می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ امروز کنارگذرهای شمالی (پاسداران) و جنوبی (کسایی) تبریز به دلیل عملیات های متفاوت عمرانی با ترافیک چند کیلومتری و سنگینی مواجه بود که شهروندان را با چالش های فراوانی مواجه کرد.
اروجعلی علیزاده، در واکنش به راهبندان امروز در کنارگذارهای تبریز، در گفتگو با خبرنگار نصر توضیح داد: متاسفانه مشکل این است که مسیر دیگری برای جایگزینی این محورها وجود ندارد. حدود ۱۵ روز است به دلیل انجام تعمیرات و عملیات عمرانی در اتوبان شهید کسایی حد فاصل ترمینال تا منظریه به علت آسفالت ریزی ترافیک ایجاد شده است.
وی در ادامه به لزوم تعریض محور اتوبان کسایی اشاره کرد و افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اعتبار پیشنهادی به هیات دولت ارائه شد و خوشبختانه هفته پیش بودجه مصوب ابلاغ شد و هماهنگی های لازم بین شهرداری تبریز و اداره کل راهداری و اداره برق در طی هفته آینده صورت خواهد گرفت که اقدامات لازم برای بهسازی اتوبان شهید کسایی نهایی شود.
علیزاده در پاسخ به اینکه این اقدامات بر کاهش ترافیک و تصادفات چقدر تاثیرگذار است، پاسخ داد: بر اساس آمار تردد شمار راهداری هر ۲۴ ساعت ۱۴۰ هزار ترافیک در این مسیر وجود دارد که ۶۰ درصد آن به خاطر ترافیک درون شهری و ۴۰ درصد به خاطر ترافیک جاده ای است.
وی ادامه داد: لاین شمالی اتوبان شهید کسایی خطرات بیشتری نسبت لاین جنوبی دارد، چون لاین جنوبی مسیر به صورت شیب به بالا است ولی لاین شمالی مسیر به صورت سرازیری است. بر اساس آمار موجود بیشتر تصادفات در لاین شمالی رخ می دهد. اگر یک لاین به این مسیر اضافه شود، تا حدودی مشکلات آن منطقه حل می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: غالب ترافیک اتوبان کسایی شهری است و ترافیک شهری نسبت به جاده ای بیشتر است، خوشبختانه با تصویب پروژه جدید کنارگذر تبریز در قالب محور تبریز به ارومیه، اتوبان جایگزین کسایی در حال اجراست که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت کرده است پس از پایان این پروژه، محور شهید کسایی به صورت کامل تحویل شهرداری تبریز می شود.
علیزاده در پایان با تاکید بر لزوم تعریض لاین شمالی اتوبان شهید کسایی، تاکید کرد: محور شهید کسایی بخشی از اتوبان تهران، تبریز و بازرگان است و بخش بزرگی از ترافیک این محور ترانزیتی است و با اجرای پروژه تعریض لاین شمالی و در آینده با احداث کنارگذر جدید ترافیک جاده ای به خارج از محدوده شهری تبریز هدایت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});