• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

انواع کیف‌پول‌های رمزارز

  • کد خبر : 73267
  • 13 مرداد 1401 - 11:00
انواع کیف‌پول‌های رمزارز
یاز اکو - کیف‌پول‌های رمزارز انوع مختلفی دارد. کاربران این کیف‌پول‌ها را بر اساس نیازشان انتخاب و استفاده می‌کنند. گفتنی است آشنایی با انواع کیف‌پول‌های رمزارز و ویژگی‌های هرکدام برای حفظ دارایی فعالان بازار بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، در گزارش قبل به آموزش کیف‌ پول تراست والت پرداختیم. در این گزارش اما قصد داریم تا کمی بیشتر درباره انواع کیف‌پول‌های رمزارز و چند نمونه پرطرفدار در بین معامله‌گران صحبت کنیم.

کیف پول‌های ارز دیجیتال را می‌توان به چند دسته کلی تقسیم کرد. یکی از دسته‌بندی‌های رایج آن به این صورت است، کیف پول گرم یا نرم افزاری، کیف پول دسکتاپ، کیف پول موبایل، کیف پول تحت وب، کیف پول سرد یا سخت افزاری.

کیف‌پول گرم یا نرم‌افزاری

این والت‌ها تمامی اطلاعات کاربران را به‌صورت آنلاین ذخیره می‌کنند. به‌دلیل ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات و دارایی‌ها این سیستم‌ها در معرض خطر حمله هکرها هستند.

گفتنی است هنگام انتخاب کیف پول گرم حتما درباره شرکت سازنده‌ی آن مطالعه و تحقیق کنید. کیف‌پول‌های گرم به دو نوع، کیف پول دسکتاپ و کیف پول موبایل موجود هستند. در ادامه هر یک از این دو را بررسی می‌کنیم.

کیف پول دسکتاپ

این کیف‌پول‌ها بر روی رایانه‌های شخصی نصب می‌شوند و فقط از طریق این دستگاه‌ها قابل دسترسی هستند. البته برخی از این والت‌ها نسخه تلفن همراه را نیز برای کاربران فراهم کرده‌اند. به طور کلی، کیف پول دسکتاپ ترکیب خوبی از امنیت و راحتی را ارائه می‌دهد. اما اگر یک هکر بتواند از راه دور به دستگاه شما نفوذ پیدا کند، می‌تواند به دارایی شما نیز دسترسی داشته باشد.

یکی از دلایل محبوبیت کیف پول‌های دسکتاپ ارز دیجیتال، دسترسی آسان و سریع به آن‌هاست. اغلب کیف پول‌های دسکتاپ محیطی ساده و کاربر پسند دارند و حتی کاربران مبتدی می‌توانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند. از مزایا این کیف‌پول‌ها می‌توان به استفاده آسان، دسترسی سریع و امنیت نسبی آن‌ها اشاره کرد.  در مقابل، معایب این کیف‌پول‌‌ها این است که هنگام اتصال دستگاه شما به اینترنت، ممکن است کیف پول شما مورد حمله هکرها قرار گیرد.

کیف‌پول موبایل

کیف پول موبایل بسیار شبیه به کیف پول دسکتاپ است، زیرا این کیف پول مستقیماً روی دستگاه تلفن همراه فرد نصب می‌شود. با نصب برنامه کیف پول روی تلفن همراه، می‌توانید به این کیف پول دسترسی پیدا کنید. این کیف پول‌ها، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا ارزهای دیجیتال را در تلفن‌های همراه خود ذخیره کنند. کاربران علاوه بر ذخیره آسان ارزهای دیجیتال نیز می‌توانند از ارزهای خود برای پرداخت خریدهای روزانه در مکان‌هایی که از رمز ارزها پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنند. از مزایا این کیف‌پول‌ها استفاده آسان و دسترسی بسیار سریع به آن‌ها است.

از معایب این کیف‌پول‌ها نیز می‌توان به ایمنی پایین آن‌ها به دلیل وابستگی شان به آنلاین بودن دستگاه اشاره کرد. نقطه ضعف بالقوه کیف پول موبایل نسبت به سایر انواع کیف پول‌ها، متکی بودن به روزرسانی‌های مداوم توسط سازنده برنامه است. گفتنی است اگر تلفن همراه شما گم یا ربوده شود تلفن دارایی رمزارزی شما در نیز معرض خطر قرار می‌گیرد.

کیف‌پول تحت وب

کیف پول‌های تحت وب یا آنلاین دارای کمترین سطح امنیت است ولی برای ارسال ارز دیجیتال به دیگران بالاترین سطح راحتی را دارند. شما به راحتی می‌توانید از هر دستگاه یا مرور‌گر اینترنتی، به کیف پول‌های آنلاین دسترسی پیدا کنید.

نکته قابل توجه در مورد کیف پول تحت وب این است که ارائه‌دهنده این نوع کیف پول، کنترل کاملی بر روی آن دارد و ارزهای دیجیتال مبادله شده در سرور مرکزی این مجموعه‌ها ذخیره می‌شوند؛ اگر یک هکر بتواند به این سرورها دسترسی پیدا کند. به کیف پول تمام کاربران و دارایی و اطلاعات آن‌ها هم دسترسی خواهد داشت. کیف پول موجود در صرافی‌‌ها نیز به نوعی از این دسته والت‌ها محسوب می‌شوند. (به همین دلیل است که نگهداری از دارایی رمزارز خود درون صرافی توصیه نمی‌گردد)

از مزایا آن‌ها می‌توان دسترسی آسان و رابط کاربری ساده با طراحی جالب آن‌ها اشاره کرد. عیب بزرگ این کیف‌پول‌ها داشتن حداقل سطح امنیتی برای نگهداری دارایی‌های زیاد است.

کیف پول سرد یا سخت افزاری

کیف پول رمزارزها Cold wallet  دارایی و اطلاعات کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند و برای ذخیره‌سازی نیازی به اینترنت ندارد. این دستگاه تنها در صورتی که نیاز به انتقال وجه داشته باشید به اینترنت متصل می‌شود. کیف پول‌های سخت افزاری، ابزاری فیزیکی و به شکل فلش مموری هستند که امن‌ترین روش ذخیره‌سازی رمز‌ارزها به شمار می‌آیند. این کیف پول‌ها به‌طور ویژه و اختصاصی برای نگهداری آفلاین و ایمن ارزهای دیجیتال طراحی می‌شوند. برای استفاده از این دسته کیف‌پول‌ها نیاز به خرید آن‌‌ها و پرداخت هزینه دارید.

این کیف‌پول‌ها نیز مزایا و معایبی دارند. مهمترین مزیت این کیف‌پول‌‎ها امنیت بسیار بالای آن‌ها در نگهداری از دارایی‌های رمزارزی است. در مقابل از معایب این کیف‌پول‌ها نیز به گرانی آن‌ها و سختی کار با این نوع کیف‌پول‌ها به نسبت کیف‌پول‌های نرم‌افزاری می‌توان اشاره کرد.

حفظ امنیت کیف‌پول‌ها

کیف پول سخت‌افزای و نرم‌افزای هر دو مزایا و معایبی دارند. این که شما از کدام کیف پول استفاده کنید به اهداف شما بستگی دارد. اصلی‌ترین معیار برای دسته‌بندی و ارزیابی کیف پول‌های دیجیتالی میزان امنیت آنهاست پس حتما به این مورد توجه کنید. کیف پول‌هایی مانند کیف پول موبایلی، کیف پول دسکتاپ و یا کیف پول تحت وب (آنلاین) که با اینترنت سروکار دارند، همیشه در معرض خطر هستند. گفتنی است هکرها از طریق روش‌هایی مانند بدافزار و ویروس یا دسترسی از راه دور به دستگاه می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

برای پیش‌گیری از این خطرات و به حداقل رساندن آ‌ن‌ها اقداماتی را می‌توانیم انجام دهیم. اول حتما از آخرین نسخه کیف پول استفاده کنید. به روز کردن نرم‌افزار، بالاترین سطح امنیتی را در کیف‌پول شما ایجاد می‌کند. راهکار دیگری که می‌توانید در نظر بگیرید، ایجاد لایه‌های امنیتی بیشتر برای کیف‌پول‌ است. برای مثال می‌توانید از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از این لایه‌های امنیتی باید کیف پولی را انتخاب کنید که از این قابلیت پشتیبانی کند.

در پایان حتما یک نسخه پشتیبان از کیف پول خودتان تهیه کنید تا در صورت از بین رفتن دسترسی شما به کیف پول، بتوانید آن را بازیابی کنید.

چند نمونه کیف‌پول پرطرفدار

در پایان انتخاب کیف پول مناسب برای شما تا حد زیادی به نوع دارایی‌تان وابسته است؛ به عنوان مثال: اگر شما فقط بیت‌کوین یا اتریوم دارید باید یک کیف‌پول که با رمزارز بیت‌کوین یا اتریوم سازگار باشد را استفاده کنید. از کیف‌پول‌های پرطرفدار و به نسبت ایمن در بازار کریپتوکارنسی می‌توان به چند نمونه اشاره کرد.

کیف پول تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره و نگهداری انواع ارزهای دیجیتال برای تلفن‌های همراه است. این کیف پول دیجیتالی غیرمتمرکز است. گفتنی است این کیف‌پول از تعداد زیادی ارزهای دیجیتال پرطرفدار بازار کریپتو پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اکسودوسExodus، یک کیف پول نرم‌افزاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا انواع گوناگون رمزارزها را روی آن ذخیره کنید. اما در نظر داشته باشید که متاسفانه اکسودوس از تایید دو مرحله‌ای و قابلیت چند امضایی برخوردار نیست. این بدین معنی است که کیف پول شما امن‌تر از گوشی همراه یا یارانه شما نخواهد بود.

کیف‌پول Ledger ، یک کیف پول سخت افزاری است، با خرید این کیف‌پول یک دستگاه فیزیکی دریافت خواهید کرد که به شما اجازه ذخیره آفلاین طیف وسیعی از کریپتوکارنسی‌های مختلف را می‌دهد. هنگامی که قصد دارید از این کیف پول برای کسی کوین ارسال کنید، باید کیف پول را به دستگاهی مانند لپ‌تاپ خود وصل کنید؛ سپس پین شخصی خود وارد نمایید. کیف پول توانسته دغدغه امنیت دارایی سرمایه گذاران را تقریبا برطرف کند.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});