• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9

انجمن مجموعه‌داران خصوصی آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 7408
  • 24 اسفند 1399 - 11:30
انجمن مجموعه‌داران خصوصی آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: انجمن مجموعه‌داران این استان به زودی تشکیل می شود و موضوع در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده روز یکشنبه در نشست جمعی از مجموعه‌داران خصوصی استان با وی در محل «موزه صدا» ی تبریز با اشاره به نقش بی‌بدیل مجموعه‌داران در راستای حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی افزود: آذربایجان شرقی با داشتن موزه‌ها و همچنین مجموعه‌های تخصصی تاریخی و فرهنگی، از استان‌های پیشرو در عرصه موزه‌داری کشور است که همواره مورد توجه علاقه‌مندان پژوهش در حوزه میراث‌فرهنگی می باشد.

وی اظهار داشت: در این راستا مجموعه‌داران استان با فعالیت مستمر خود در توسعه این حوزه نقش موثری داشته‌اند.

حمزه زاده تشکیل انجمن مجموعه‌داران استان را یکی مهم‌ترین اقداماتی دانست که تحت حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی ادامه داد: تشکیل انجمن‌های تخصصی یکی از اقدامات کارآمدی است که به واسطه آن علاوه بر پیشبرد اهداف واحد مجموعه‌های انجمن، تصمیم‌گیری و تعریف آینده‌ای مثمر را نیز تسهیل می‌کند، لذا با تشکیل انجمن مجموعه‌داران خصوصی استان پیشبرد اهداف واحد تسریع خواهد یافت.

در زمان حاضر ۹ مجموعه دار خصوصی و ۹ موزه خصوصی در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد.

آذربایجان شرقی در زمینه موزه ها جز استان های پیشتاز است و این پیشتازی، هم به لحاظ سابقه امر و هم به لحاظ تعدد و تنوع موزه هاست که در استان آذربایجان شرقی فعال هستند.

سابقه ایجاد موزه در این شهر به سال ١٣٢٨ می رسد، یعنی پس از تهران، تبریز جزو اولین شهرهایی است که موزه در آن تشکیل شده است.

در سال ١٣٢٨ موزه دانشگاه تبریز تحت عنوان «موزه آذربایجان» در دانشکده ادبیات شروع به کار می کند و در ادامه موزه آذربایجان فعلی در سال ١٣٣۶ بنیان گذاری می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});