• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

حدود سه میلیارد تومان برای ساماندهی رصدخانه مراغه هزینه شده است

  • کد خبر : 74170
  • 19 مرداد 1401 - 12:45
حدود سه میلیارد تومان برای ساماندهی رصدخانه مراغه هزینه شده است
یاز اکو - شهردار مراغه گفت: طرح ساماندهی محوطه رصدخانه بر اساس تفاهم‌نامه شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در حال اجرا بوده و تاکنون حدود سه میلیارد تومان برای اجرای مرحله نخست طرح ساماندهی رصدخانه تاریخی این شهر هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری مراغه «محمد مقتومی» روز چهارشنبه افزود: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ مترمربع کفپوش سنگی و ۵۰۰ متر جدول‌گذاری اجرا، و ۱۰۰ نیکمت سنگی و ۹ پایه برای تندیس مشاهیر در محوطه این اثر تاریخی نصب شده است.

به گفته وی با نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ۳۵۰ متر مربع نمای سنتی برای ساختمان رفاهی رصدخانه نیز اجرا شده است.
شهردار مراغه بیان کرد: به زودی و پس از نصب پایه‌های سنگی، تندیس مشاهیر این شهرستان در محوطه رصدخانه تاریخی مراغه نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی محوطه آثار تاریخی از اولویت‌های مدیریت شهری است، ادامه داد: شهرداری مراغه، بهسازی محوطه گنبد سرخ و رصدخانه تاریخی این شهرستان را در قالب همین تفاهم‌نامه با میراث فرهنگی اجرا کرده است.

بازدید بیش از ۵۰ هزار گردشگر از رصدخانه در تعطیلات نوروزی

وی اضافه کرد: رصدخانه تاریخی مراغه به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شمال‌غرب کشور در تعطیلات نوروزی پذیرای بیش از ۵۰ هزار گردشگر بود که ظرفیت قابل توجهی به شمار می‌رود.

به گفته شهردار مراغه در حال حاضر نیز سازه محافظ رصدخانه تاریخی مراغه توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال ترمیم و بازسازی است.

رقیه سعیدی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهداشت محیط شورای اسلامی شهر مراغه نیز اخیرا گفته بود که «ایجاد پایگاه ملی در رصدخانه مراغه که به عنوان یک مطالبه دیرینه در سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی به این شهرستان مطرح، و به دلیل برخی محدودیت‌ها با مخالفت مواجه شده بود، بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد».

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});