• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

نبود هتل پنج ستاره از دغدغه‌های اصلی حوزه گردشگری در استان زنجان است

  • کد خبر : 74194
  • 19 مرداد 1401 - 15:00
نبود هتل پنج ستاره از دغدغه‌های اصلی حوزه گردشگری در استان زنجان است
یاز اکو - معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، بااشاره به نبود هتل پنج ستاره در زنجان، گفت: متاسفانه در زنجان هتل پنج ستاره وجود ندارد و این یکی از دغدغه‌های اساسی حوزه گردشگری استان محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی اکبر شرفی روز چهارشنبه، با بیان اینکه مجموعه‌هایی در استان زنجان وجود دارند که می‌توانند محرک گردشگری استان شوند، افزود: به دلیل نبود هتل پنج ستاره امکان برگزاری رویدادی در سطح ملی، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه زنجان فقط یک هتل چهار ستاره با ۴۶ اتاق و ۱۰۱ تخت دارد اظهار داشت: این هتل چهار ستاره برای ۷۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

شرفی با اشاره به سند آمایش استان زنجان نیز ادامه داد: در سند آمایش تدوین شده به عنوان یک سند راهبردی اقدامات عادی در سطح وزارتخانه به استانها تکلیف شده است.

۹۷۱ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان

وی با بیان اینکه طی سه ماه اول امسال ۹۷۱ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری این استان توسط کارشناسان گردشگری و سرمایه‌گذاری انجام شده است، گفت: از این تعداد بازدید نظارتی، ۲۶۹ مورد مربوط به مراکز اقامتی، ۴۷۹ مورد مربوط به رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی، ۱۰۳ مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی و ۱۲۰ مورد مربوط به سایر واحدهای گردشگری استان بوده است.

معاون گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: طی این بازدیدها ۷۳ مورد تذکر و سه اخطار کتبی صادر شده و فعالیت پنج واحد متخلف نیز تعلیق یا تعطیل شده است.

وی یادآوری کرد: در این بازدیدها علاوه بر انجام کارشناسی حرفه ای، نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و الزامات طرح فاصله گذاری اجتماعی پایش شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});