• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

جمهوری آذربایجان: به نخجوان از طریق ایران متصل می‌شویم

  • کد خبر : 74210
  • 19 مرداد 1401 - 17:30
جمهوری آذربایجان: به نخجوان از طریق ایران متصل می‌شویم
یاز اکو - وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از گذر مسیر ارتباطی با نخجوان از راه ایران خبر داد.

«جیحون بایرامف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در اظهارات روز سه‌شنبه خود از گذشتن راه ارتباطی میان باکو با نخجوان از ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری توران ترکیه، بایرامف در ادامه افزود: «آذربایجان یک مسیر جایگزین برای اتصال به نخجوان از طریق رود ارس دارد و ارمنستان را دور می‌زند. به همین منظور طبق توافق با ایران، باکو هم اکنون ساخت اولین پل بر روی رود ارس را آغاز کرده است.»

بایراموف در ادامه از ارمنستان برای «تعلل در اقدامات مربوط به طرح کریدور زنگزور» انتقاد کرد و گفت: «جمهوری آذربایجان این فرصت را به ارمنستان می‌دهد تا از عناصر همکاری منطقه‌ای دور نماند. اگر ایروان تصمیم اشتباه بگیرد به خودش ضربه خواهد زد.»

این در حالی است که در تازه‌ترین اظهار نظر، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس سفیران به همراه جیحون بایراموف و «هلگا ماریا اشمیت» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: «به ارمنستان بار دیگر هشدار می‌دهم که از اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کند. ترکیه و جمهوری آذربایجان متعهد به تقویت ثبات، آرامش و صلح منطقه هستند. عادی‌سازی روابط به نفع ارمنستان نیز هست. آینده فقط با حرف‌های زیبا ساخته نمی‌شود. باید اقدامات ملموس انجام داده و توافقات را اجرا کنیم.»

در حال حاضر چندین دهه از درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» می‌گذرد.

مذاکرات بین دو کشور برای عادی‌سازی روابط میانشان با میانجیگری ترکیه آغاز شده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. همچنین این مذاکرات به شدت مورد انتقاد مردم ارمنستان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});