• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

تولید سیب در مراغه اشتغالزایی ۴۳ هزاری را به دنبال داشت

  • کد خبر : 7439
  • 24 اسفند 1399 - 13:00
تولید سیب در مراغه اشتغالزایی ۴۳ هزاری را به دنبال داشت
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: در طول سال جاری، تولید محصول سیب درختی در این شهرستان زمینه اشتغال۴۳ هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اسماعیل کریمی اصل روز یکشنبه افزود: شهرستان مراغه با تولید سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب درختی رتبه نخست آذربایجان شرقی در تولید این محصول را دارد و یکی از قطب های تولید سیب در کشور است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار بهره بردار و باغدار در زمینه تولید محصول سیب درختی در این شهرستان فعالند و هر سال، باغدار و سیب کار نمونه کشوری با متوسط برداشت ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن در هر هکتار از این شهرستان معرفی می شود.

کریمی اصل اضافه کرد: شهرستان مراغه به عنوان یکی زا قطب های بزرگ تولید سیب در کشور هم اکنون تولید حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد تولید سیب آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نقش تولید سیب در زمینه اشتغال گفت: در طول سال زراعی جاری، ۱۳ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در زمینه برداشت سیب اشتغال به کار داشته اند.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود: همچنین ۳۰ هزار نفر نیز به صورت مستقیم و فصلی در قالب کارگری، تولید و هرس درختان سیب در باغ های این شهرستان اشتغال به کار داشته اند.

وی ادامه داد: در این راستا، ۱۵۰ هزار نفر روز کارگر و هرس کار در باغات سیب مراغه کار انجام شده و زمینه ساز اشتغال فصلی برای مردم منطقه شده است.

وی با اشاره به درآمد حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی از سیب مراغه اضافه کرد: با احداث و ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی از جمله در شهرک صنایع غذایی و تبدیلی، می توان امیدوار به افزایش بهره وری و افزایش اشتغال و درآمد و نیز رونق تولید در بخش کشاورزی این شهرستان در سال های آتی بود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});