• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

۲۰ درصد نرخ کرایه ناوگان مسافری در آذربایجان غربی افزایش می یابد

  • کد خبر : 7441
  • 24 اسفند 1399 - 13:15
۲۰ درصد نرخ کرایه ناوگان مسافری در آذربایجان غربی افزایش می یابد
یاز اکو - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه در بخش حمل و نقل جاده ای عمومی مسافر استان، در ایام عید نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، ارسلان شکری گفت: در حال بخاطر شرایط کرونا مسافرت جاده ای تنها با غربال گری مسافران و رانندگان از طریق سامانه های وزارت بهداشت جهت شناسایی بیماران احتمالی و ممانعت ورود و استفاده آنها از وسایل نقلیه حمل و نقل جاده ای مسافر انجام می گیرد.

 وی عنوان کرد: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، در ایام تعطیلات عید نوروز و شروع سال جدید نرخ کرایه وسایط نقلیه حمل و نقل مسافر اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری نسبت ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و در جهت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و  بدلیل فعالیت ناوگان با ۵۰ درصد  ظرفیت علاوه بر ۲۰ درصد، ۲۶ درصد نیز به نرخ کرایه ها افزوده خواهد شد که البته صاحبان شرکتها و موسسات حمل و نقل مسافر و نیز رانندگان موظف به رعایت این نرخ ها و به تبع آن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بوده و در ازای این افزایش می بایست در تکریم هر چه بیشتر مسافرین بکوشند.

وی یادآور شد: مسافران در صورت بروز هر گونه شکایت و مشکل می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اطلاع دهند.

 شکری گفت: ناوگان حمل و نقل مسافر استان یکی از امن ترین ناوگانهای حمل و نقل مسافر در سطح کشور است و بازرسین و کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی همواره لزوم رعایت قوانین و مقررات ایمنی این وسایط نقلیه را در دستور کار خود قرار داده اند بطوریکه متخلفین بصورت جدی و بی اغماض جهت رسیدگی و صدور حکم به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی میشوند.
 
این مقام مسئول گفت: هم اکنون ۵۸۴ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط بالغ بر ۱۱ سال ، ۸۹۴  دستگاه مینی بوس با عمر متوسط نزدیک ۲۸ سال  و ۱۲۵۳ دستگاه سواری با عمر متوسط نزدیک یازده و نیم سال در استان آذربایجان غربی وظیفه جابجایی مسافرین را با نزدیک به چهار هزار راننده بر عهده دارند که این مقدار وسایط نقلیه در آینده و بر حسب تقاضا و احساس نیاز قابل افزایش خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});