• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

بهسازی پل زیرگذر مارالان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار

  • کد خبر : 74526
  • 22 مرداد 1401 - 13:00
بهسازی پل زیرگذر مارالان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار
یاز اکو - اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۳ تبریز از بهسازی پل زیرگذر مارالان با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار،اکبر پورخردمند با اعلام این مطلب گفت: طرح مطالعاتی بهسازی پل مارالان توسط مشاور به پایان رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار است و عملیات بهسازی آن به زودی شروع خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ با اعلام اینکه سازه‌های این پل از لحاظ فنی ایمن بوده و هیچ تهدیدی متوجه شهروندان نیست، گفت: تنها لایه سطحی سازه‌ها و ستون‌های زیرگذر به مرور زمان فرسایش یافته است و خود پل و سازه‌ها و ستون‌ها از لحاظ فنی کاملاً ایمن هستند.

وی افزود: در تصاویری که منتشر شده، مشخصاً قسمتی از یکی از ستون‌ها تخریب شده که آن قسمت توسط مشاور طرح برای نمونه‌برداری برداشته شده است.

پورخردمند ادامه داد: این پروژه که بیش از دو دهه قبل احداث شده، مطابق آیین‌نامه‌های فنی آن زمان به بهره‌برداری رسیده است و اکنون برای رفع هرگونه نگرانی شهروندان طبق آیین‌نامه جدید که بر اساس سامانه هوشمند مدیریت پل‌ها (BMS) است، بهسازی خواهد شد.

مقاوم‌سازی روگذر ابوریحان، حکیم نظامی و سلیمان خاطر

شهردار منطقه ۳ اعتبار بهسازی پل زیرگذر مارالان را بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر پل زیرگذر مارالان، مقاوم‌سازی روگذر ابوریحان، حکیم نظامی و سلیمان خاطر نیز در دستور کار منطقه ۳ قرار دارد.

پورخردمند در پایان با اشاره به اینکه پروژه‌های در حال احداث نیز طبق آیین‌نامه جدید در حال اجرا بوده و در سامانه هوشمند مدیریت پل‌ها (BMS) ثبت شده‌اند، افزود: در این سامانه و مطابق برنامه‌های آن، موقعیت، اطلاعات عمومی، ویژگی‌های هندسی، نوع مصالح پل، تاسیسات عبورکننده از پل و وضعیت علایم روی پل به عنوان شناسنامه تهیه شده است تا وضعیت آنها به صورت دوره‌ای در بازه‌های مشخص زمانی توسط کارشناسان مربوطه کنترل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});