• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد: تقاضای نفت با افزایش قیمت گاز افزایش می یابد

  • کد خبر : 74595
  • 23 مرداد 1401 - 8:30
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد: تقاضای نفت با افزایش قیمت گاز افزایش می یابد
یاز اکو - آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، تقاضای جهانی نفت در سال جاری بیش از پیش‌بینی‌های قبلی افزایش خواهد یافت، زیرا موج گرما و افزایش قیمت گاز کشورها را وادار به تغییر سوخت برای تولید برق کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت این آژانس مستقر در پاریس در گزارش ماهانه خود اعلام کرد، قیمت نفت به دلیل افزایش عرضه و “افزایش نگرانی ها در مورد چشم انداز بد اقتصادی” نسبت به اوج خود در ژوئن ۳۰ دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، در همین حال، قیمت‌های گاز طبیعی و برق به رکوردهای جدیدی رسیده است که باعث شده برخی کشورها به استفاده از نفت روی بیاورند.

این آژانس گفت: «در مناطقی که موج گرمای شدید را تجربه می‌کنند، آخرین داده‌ها افزایش سوختن نفت در تولید برق، به‌ویژه در اروپا و خاورمیانه و همچنین در سراسر آسیا را تایید می‌کند».

آژانس بین المللی انرژی که به کشورهای توسعه یافته در مورد سیاست انرژی مشاوره می دهد، گفت: «تغییر سوخت در صنایع اروپایی از جمله پالایش نیز در حال انجام است. در نتیجه، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی رشد تقاضای خود را ۳۸۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش داد.

تقاضا اکنون با افزایش ۲٫۱ میلیون بشکه در روز به ۹۹٫۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ رسیده است. این میزان در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۱٫۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که از سطح قبل بیشتر است.

آژانس بین المللی انرژی گفت: تحویل نفت اروپا به دلیل «تقاضای استثنایی» برای تولید گرما و برق و در صنعت افزایش یافته است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که طرح اتحادیه اروپا برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز در سراسر این بلوک ۲۷ کشوری از ۹ اوت اجرایی شد.

هدف این تلاش مقابله با بحران قیمت انرژی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین است.

کشورهای اتحادیه اروپا همچنین می ترسند روسیه در فصل زمستان عرضه گاز خود را به تلافی تحریم های غرب بر سر جنگ کاهش دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی گفت: موج‌های گرما و «آغاز چیزی که ممکن است یک افزایش عمده در تغییر گاز به نفت تحت دستورالعمل‌های جدید اتحادیه اروپا در پاسخ به عدم قطعیت در مورد عرضه گاز از روسیه باشد، استفاده از نفت کوره و گازوئیل را افزایش می‌دهد».

در گزارش ماهانه بازار، در ۱۱ اوت، کارتل نفتی اوپک به رهبری عربستان سعودی پیش بینی تقاضای خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت اکنون رشد تقاضای خود را با ۳٫۱ میلیون بشکه در روز به ۱۰۰٫۰۲ میلیون بشکه در روز در سال جاری پیش بینی کرده است.

اما همچنین به “روند مشاهده شده اخیر در مصرف بیشتر نفت خام در تولید برق” اشاره دارد.

اوپک و ۱۰ متحدش به رهبری روسیه – گروهی موسوم به اوپک پلاس – ماه گذشته در پی درخواست غرب برای افزایش تولید برای مقابله با افزایش قیمت نفت، توافق کردند که تولید خود را در ماه سپتامبر ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک که ۱۳ عضو دارد،این گروه تولید خود را در ماه جولای ۱۶۲ هزار بشکه افزایش داد و به مجموع ۲۸٫۸ میلیون بشکه در روز رساند که بیشتر تولید از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت تامین می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});