• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

پیشرفت ۱۹٫۷ درصدی هسته کلیدی توسعه زیرساخت های کالبدی

  • کد خبر : 7478
  • 24 اسفند 1399 - 14:34
پیشرفت ۱۹٫۷ درصدی هسته کلیدی توسعه زیرساخت های کالبدی
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از پیشرفت 19.7 درصدی «هسته کلیدی توسعه زیرساخت های کالبدی» سند تدبیر توسعه استان در سال 99 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، داود بهبودی در حاشیه دوازدهمین و آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگاران به ارائه گزارش عملکرد هسته کلیدی توسعه زیرساخت‌های کالبدی اشاره کرد و گفت: سند تدبیر توسعه شامل ۱۴ هسته کلیدی و ۶۸ پروژه است که توسعه زیرساخت‌های کالبدی از مهمترین هسته‌های این سند به شمار می‌رود.

وی افزود: این هسته در سه فصل حمل و نقل، انرژی و منابع آب دارای ۲۵ پروژه بوده و این پروژه‌ها با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده با شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: در این جلسه ۲۱ عنوان مصوبه کارگروه امور زیربنایی مطرح شد و به تصویب شورای برنامه ریزی رسید.

بهبودی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم استان که در سند تدبیر توسعه و سایر اسناد بالادستی قید شده انتقال آب ارس به تبریز است، یادآور شد: این پروژه در گذشته عمدتا در قالب EPCF و فاینانس خارجی پیش می‌رفت که تامین فاینانس آن به دلیل تحریم‌ها و سایر محدودیت‌ها دچار مشکل شد و نتوانست پیشرفت لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته تفاهم نامه‌ای با قرارگاه خاتم الانبیاء جهت مشارکت در این پروژه منعقد شد و شرکت آب منطقه‌ای به عنوان دستگاه اجرایی پیگیر هماهنگی‌های لازم بوده است؛ اما اخیرا با تغییر فرمانده قرارگاه احتمال دارد در پیشرفت کار اندکی وقفه پیش آید که قرار شد آقای استاندار ضمن ملاقات با فرمانده جدید موضوع را به سرانجام برسانند.

وی در ادامه با اشاره به تنش آبی تبریز در تابستان سال جاری، بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر مسئولان استانی و انعکاس حساسیت موضوع تنش آبی در تبریز بنا به پیشنهاد وزارت کشور، تایید سازمان برنامه و بودجه و تصویب هیات وزیران، مبلغ ۴۵ میلیارد تومان به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، برای اجرای خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز، حفر ۳۰ حلقه چاه در نهند و نیز افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره پنج آبرسانی زرینه رود به تبریز در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این زمینه اقدامات و عملیات اجرایی لازم را پیگیری خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7478

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});