• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

عبور خرید گندم در آذربایجان شرقی از مرز ۱۸۱ هزار تن

  • کد خبر : 74865
  • 24 مرداد 1401 - 19:00
عبور خرید گندم در آذربایجان شرقی از مرز ۱۸۱ هزار تن
یاز اکو - سخنگوي سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي از افزايش ۱۰۵ درصدي خريد تضميني گندم نسبت به مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، وحید کاظم زاده در حاشیه بازدید از کارخانه آرد هشترود که حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و مجید احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود نیز حضور داشت در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸۱ هزار و ۳۲۶ تن خرید گندم در استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است.
وی با اشاره به سطح ۴۰۳ هزار هکتاری برداشت گندم در استان تصریح کرد: در سال‌ گذشته تا این موقع گندم تحویلی به غله ۸۸ هزار و ۱۷۷ تن بود ولی امروز بیش از ۱۸۱ هزار تن به سیلوها گندم تحویل داده شده است که این رقم تا پایان فصل برداشت که در مناطق سردسیر استان ادامه دارد قطعاً عدد بالاتری در برداشت خواهیم داشت .
مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به طرح جهش تولید دردیمزارها و آثار و برکات این طرح اشاره کرد وگفت: از کارهای ارزشمند و بزرگ در بخش کشاورزی می توان به طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد که ممکن است برخی بهره‌برداران کمتر اطلاعات داشته باشند؛ این طرح دو سالی هست که با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اجرایی شده و بخشی از هزینه‌های این طرح توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)و با همکاری جهاد کشاورزی تامین می شود، این طرح به صورت ۵ ساله است و با توجه به اینکه اراضی دیم بیشترین درصد اراضی زراعی استان را به خود اختصاص داده است بنابراین حتما نیاز است اطلاع رسانی خوبی در راستای اجرایی کردن این طرح انجام دهیم و از طریق این طرح بتوانیم درصرفه جویی در آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش هزینه در زمینه محصولات اقدامات موثری به عمل آوریم.
وی گفت: در سالزراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ قرار است بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گیرد که این اقدام تحول بزرگی درحوزه کشاورزی استان محسوب می شود.
کاظم زاده ارزش کل گندم خریداری شده را تا ۲۴ مردادماه ۲۰۸۵ میلیارد تومان اعلام نمود و افزود: تاکنون بیش از ۴۷۱۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران آذربایجان شرقی پرداخت شده است.
وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز خواهد شد.
کاظم زاده افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سالزراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.
وی میزان خرید محصول کلزا شامل خرید قراردادی، تضمینی و کارخانجات را در استان ۲۴۶۸ تن اعلام نمود و گفت: تاکنون ۶۸ درصد بهای کلزای خریداری شده پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});