• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

قیمت میوه شب عید اعلام شد

  • کد خبر : 7510
  • 24 اسفند 1399 - 20:30
قیمت میوه شب عید اعلام شد
یاز اکو- دبیر ستاد تنظیم بازار و معاون بازرگانی داخلی وزارت صتعت، معدن و تجارت (صمت) قیمت حدودی پرتقال و سیب تنظیم بازاری را ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و ۸۹۰۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، دبیر ستاد تنظیم بازار و معاون بازرگانی داخلی وزارت صتعت، معدن و تجارت (صمت) قیمت حدودی پرتقال و سیب تنظیم بازاری را ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و ۸۹۰۰ تومان اعلام کرد.

عباس قبادی در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر گفت: برای تامین بازار شب عید حدود ۴۰ هزار تن میوه ذخیره سازی شده و استانداران و کارگروه های تنظیم بازار استانی هر مقدار که درخواست داشته باشند ارسال و توزیع می‌شود. سیب و پرتقال بیشترین مصرف را در بین میوه ها بخصوص برای شب عید دارند.

وی افزود: در حال حاضر در ۲۶۰ نقطه از میادین میوه و تره بار که ظرف چند روز آینده به ۲۷۰ نقطه نیز خواهد رسید، میوه با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شود. ۷۰ درصد مردم تهران از میادین میوه و تره بار خرید می کنند که قیمت ها ۳۵ تا ۴۰ درصد در این میادین، پایین تر از قیمت در فروشگاه‌های دیگر است.

چرا میوه گران است؟

قبادی با بیان اینکه گرانی با گران‌فروشی متفاوت است، تصریح کرد: مشکلی در تامین و تولید میوه وجود ندارد و توزیع آن از روز گذشته در سراسر کشور آغاز شده اما هزینه تولید بسیار بالا رفته است. سال گذشته نرخ ارز نصف امسال بود و حالا سبد میوه، کود، سم، هزینه‌های کارگری و حمل و نقل به شدت افزایش پیدا کرده است. پرتقال با قیمت ۹ تا ۱۰ هزار تومان و سیب زیر ۹۰۰۰ تومان به عمده فروشی می‌رسد و با سود حدود ۱۵۰۰ تومان در میادین و میوه و تره بار عرضه می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});