• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

چرا دولت ورود جدی به بحث مرمت بافت‌های تاریخی ندارد؟

  • کد خبر : 75105
  • 26 مرداد 1401 - 15:00
چرا دولت ورود جدی به بحث مرمت بافت‌های تاریخی ندارد؟
یاز اکو - نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دولت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی دچار مشکل است، گفت: دولت در مرمت و بازسازی آنها ورود جدى ندارد و از طرفی اجازه ورود مردم را نیز به این موضوع نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدعلی یزدی خواه، با اشاره به نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عنوان کرد: در این نشست در مورد ضرورت توجه این وزارتخانه به بافت‌های تاریخی سوالاتی از آقای ضرغامی مطرح شد که متاسفانه وزارتخانه اجازه احیا و بازسازی آثار باستانی و تاریخی را به مردم نمی‌دهد و خود وزارتخانه هم نسبت به بازسازی آنها اقدامی ندارد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی دچار یک مشکل جدی هستیم که دولت در مرمت و بازسازی آنها ورود جدى ندارد و از طرفی اجازه ورود مردم را نیز به این موضوع نمی‌دهد.

تشکیل کارگروه احیای بافت‌های تاریخی

وی اضافه کرد: طی نشست مشترک با وزیر مقرر شد، کارگروهی بین دولت و مجلس برای احیای بافت‌های تاریخی تشکیل، که این کار گروه با جزئیات، این مسئله را مورد بررسی قرار دهد، اگر نیاز به پرداختن موضوعات به شکل قانونی است در قالب لایحه به مجلس ارائه شود اگر نیازمند به تدبیر مدیریتی است موضوع به صورت عملیاتی از طرف دولت مورد بررسی قرار بگیرد.

یزدی خواه افزود: در این نشست مسئله موزه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و ضرغامی به توسعه موزه‌ها در شهرهای تاریخی تاکید بسیاری داشتند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: به بازدید عموم گذاشتن اشیای تاریخی در سراسر کشور یکی از اهداف وزارتخانه است، تا مردم از نزدیک در جریان تاریخ و تمدن کهن ایران قرار بگیرند که این نکته جای تقدیر دارد./

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75105

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});