• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
8
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی؛

حمل و نقل مانند جریان خون رسانی است/ راهداری هیچ مسئولیتی در قبال آزادراه سهند- تبریز ندارد

  • کد خبر : 75474
  • 29 مرداد 1401 - 14:23
حمل و نقل مانند جریان خون رسانی است/ راهداری هیچ مسئولیتی در قبال آزادراه سهند- تبریز ندارد
یاز اکو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: حمل و نقل مانند جریان خون رسانی است و اگر حتی به مدت کوتاهی متوقف شود دچار مشکلات فراوانی می شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، اروجعلی علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مسئله حمل و نقل جاده ای واقعا حساس و مهم است؛ چرا که مستقیماً با معیشت و نیازهای اساسی مردم در ارتباط دارد.

وی تشریح کرد: به طور متوسط در سال ۲۲ میلیون تُن محصول در جاده‌های استان جابه جا می شود که بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار آن مربوط به کالاهای اساسی و نهاده های دامی است که از بنادر جنوب وارد استان می شوند.

 علیزاده در رابطه با عوارضی آزادراه تبریز – سهند گفت: این پروژه جزو پروژه‌های مشارکتی بوده و بر اساس مدل هزینه درآمد است که به سرمایه گذار اجازه بهره برداری از آن را می دهد.

وی با بیان اینکه کارفرمای این پروژه شرکت عمران سهند است، تصریح کرد: به خاطر وجود پیمانکار خصوصی در این پروژه،  ما حق هیچ دخل و تصرفی در این زمینه نداریم، با این حال در صورتی که شکایتی از سوی شهروندان در مورد تخلفات احتمالی به ما ارسال شود، آن را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به فعالیت پایانه های مرزی استان گفت: پایانه مرزی جلفا در بحث صادرات و ترانزیت فعالیت خوبی دارد.

وی به کنترل تردد ها توسط دستگاه مانیتورینگ اشاره کرد و افزود: نزدیک ۲۶ درصد نسبت به سال قبل د استان افزایش تردد بین شهری داشته‌ایم.

علیزاده همچنین با اشاره به تلفات جانی در جاده‌های استان گفت: آمار فوتی های جاده قدیم استان ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی بیشترین علت تصادفات جاده‌ای را سرعت غیر مطمئنه و حواس پرتی راننده دانست.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: تنها مسئول تصادفات جاده ای اداره کل راهداری نیست بلکه بیش از ۳۰ دستگاه به صورت مستقیم در این زمینه مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه فصل سرما در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها زودتر آغاز می‌شود، اضافه کرد: به طور متوسط در سال حداقل ۱۰ بار برف روبی انجام می شود، و بالای ۵۰ هزار تُن شن و ماسه در فرآیند نمک پاشی استفاده شده و نزدیک ۶۰۰ دستگاه و یک هزار و ۲۰۰ نفر پرسنل در این زمینه فعالیت دارند.

 وی در تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان گفت: طی این سفر دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای این اداره کل تخصیص یافت که ۶۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات نقاط پر حادثه در نظر گرفته شده است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});