• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 76973
  • 08 شهریور 1401 - 17:00
سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در مراسم رونمایی از ۱۱ طرح فناورانه و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان با اشاره با نامگذاری امسال اظهار کرد: مدیریت اجرایی استان از هر پشتیبانی و اقدام لازم تسهیل‌گری برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

وی، لزوم عملیاتی شدن طرح‌های پژوهشی نظری در مراکز دانشگاهی را یادآور شد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در واحدهای تولیدی برای رفع نیازهای جامعه نقش‌آفرینی کنند تا عقب‌ماندگی تاریخی کشورمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جبران شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان باید مرکز هدایت بازیگران عرصه دانش بنیان باشد، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به هماهنگی و هم‌راستایی مجموعه فعالان این عرصه است که پارک علم و فناوری استان این مسیر را با فراگیرترین چتر علمی خود هموار کند.

خرم با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در یک سال گذشته متذکر شد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با حضور در صنایع بزرگ، موتور پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند.

وی ابراز امیدواری کرد با تجمیع دانشمندان، شرکت‌های دانش‌بنیان و بازیگران عرصه فناوری و دانش‌بنیان، راه‌اندازی کارخانه نوآوری، تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان، تبریز به جایگاه اصلی خود در این عرصه برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76973

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});