• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

چرخ صنعت در آذربایجان‌شرقی نیازمند روغن کاری است/ افزایش ۳۳ درصدی تولیدات ماشین‌سازی تبریز

  • کد خبر : 76986
  • 08 شهریور 1401 - 17:45
چرخ صنعت در آذربایجان‌شرقی نیازمند روغن کاری است/ افزایش ۳۳ درصدی تولیدات ماشین‌سازی تبریز
یاز اکو - معاون وزیر صمت و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست با استاندار آذربایجان‌شرقی ، بر ضرورت تعامل حداکثری دستگاه‌های استانی با نهادهای ملی برای توسعه سرمایه گذاری صنعتی و نوسازی صنایع این استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، علی نبوی معاون وزیر صمت و رئیس ایدرو امروز همزمان با هفته دولت  و با هدف بازدید از پروژه‌های صنعتی به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده، در دیدار عابدین خرّم استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به رویکرد توانمندسازانه ایدرو اظهار کرد: این سازمان از مشارکت بخش غیردولتی در پروژه‌های صنعتی استقبال می‌کند و آماده  انتقال دانش انباشته و تجارب خود در فرآیندهای مشارکت با بخش خصوصی برای توانمندسازی و پشتیبانی‌های قانونی، تسهیل‌گرانه و توسعه‌ای است.

وی همچنین با اشاره به  تاکید دولت سیزدهم و وزارت صنعت بر ضرورت احیاء، بازسازی و نوسازی صنایع کشور گفت: تدوین مدل بازسازی و نوسازی بر پایه رفع و اصلاح تنگناهای موجود در صنایع و ایجاد بن سازه‌های ارائه خدمات تخصصی و پشتیبان به ذی‌نفعان از جمله محورهای اصلی در مدل بازسازی و نوسازی صنایع است.

بررسی وضعیت  از جمله تامین سرمایه در گردش مورد نیاز کارخانه‌های ماشین‌سازی تبریز و نیز ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز دیگر محور نشست رئیس هیأت عامل ایدرو و استاندار آذربایجان‌شرقی بود.

به گفته علی نبوی، تولید ماشین‌سازی تبریز پس از بازگشت به ایدرو  در سال ۱۴۰۰، ۳۳ درصد و تولید ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز هم در سال ۱۴۰۰،  ۲۶ درصد افزایش در مقایسه با سال قبل‌تر داشته است.

معاون وزیر صمت و رئیس ایدرو همچنین  از شرکت‌های ماشین‌سازی  تبریز و  ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد و در دیدار با مدیران  این شرکت‌ها در جریان مسائل و مشکلات  این دو واحد صنعتی قرار گرفت.

علی نبوی در جلسه مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های ماشین‌سازی تبریز و ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز با اشاره به رسالت و ماهیت توسعه‌ای ایدرو ابراز امیدواری کرد که  این دو شرکت با هم‌افزایی بین بخشی در آینده نزدیک بتوانند با پشت سر گذاشتن مشکلات بیش از پیش موفق شوند.

 این دو شرکت که در پی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴  قانون اساسی واگذار شده بودند، به دلیل مشکلات پیش آمده در سال ۱۳۹۹ به ایدرو برگشت داده شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});