• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
ورزقان، شهر فرصتهایِ جهانی

معدن مس سونگون ورزقان ، بزرگترین معدنِ مسِ ایران و خاورمیانه شد

  • کد خبر : 77030
  • 09 شهریور 1401 - 11:00
معدن مس سونگون ورزقان ، بزرگترین معدنِ مسِ ایران و خاورمیانه شد
یاز اکو - مدیر مجتمع مس سونگون با اشاره به استفاده از روش های نوین اکتشافی و توسعه عملیات حفاری در دو سال اخیر از افزایش میزان منابع زمین شناسی معدن مس سونگون از 4 به 5 میلیارد تن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، دکتر عباس زاده با اشاره به ذخایر معدن مس سونگون و قرار گرفتن آن در زمره بزرگترین معادن کشور و جهان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مردادماه ۱۴۰۱ با حفاری بیش از ۲۸ هزار متر گمانه اکتشافی، آخرین نتایج و مدل سازی این عملیات، حاکی از افزایش میزان منابع زمین شناسی این معدن از حدود ۴ به ۵ میلیارد هست که خبر بسیار خوشایندی برای منطقه محسوب می شود.

مدیر مجتمع مس سونگون افزود: همچنین در این راستا مجموع ذخائر اندازه گیری شده این معدن نیز از ۲ میلیارد تن با متوسط عیار ۰٫۵۵% به میزان ۳ میلیارد تن با متوسط عیار ۰٫۵% افزایش یافته است که این میزان حاوی ۱۵۸ppm مولیبدن نیز هست.

وی ضمن اشاره به ادامه عملیات اکتشافی و تقویت آن با توجه به نوسازی ناوگان آن ادامه داد: پیش بینی می شود در طول سال جاری و سال آتی، اخبار و رخدادهای خوبی در خصوص میزان ذخایر قابل برداشت معدن مس سونگون را شاهد باشیم که این معدن را تبدیل به یکی از معادن بزرگ مس دنیا خواهد کرد.

عباس زاده در خاتمه با اشاره به اینکه ورزقان شهر فرصت های جهانی است گفت: این آمار و ارقام ضرورت تمرکز جدی بر روی طرح های توسعه ؛صنایع پایین دستی مس و تکمیل زنجیره ارزش مس را اهمیت استراتژیک میدهد و باید همسو با طرح های توسعه، اکوسیستم معدن و صنایع معدنی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنایع پایین دستی مس مهیا شود تا شاهد وقوع انقلاب و تحول اقتصادی، صنعتی، اشتغال زایی و … در تمامی ابعاد خود در منطقه و استان باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});