• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

۳۱۶ پروژه مخابراتی آذربایجان شرقی رونمایی شد

  • کد خبر : 77170
  • 09 شهریور 1401 - 16:00
۳۱۶ پروژه مخابراتی آذربایجان شرقی رونمایی شد
یاز اکو - همزمان با سراسر کشور، ۳۱۶ پروژه مخابراتی آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از پروژه‌های مخابراتی استان اظهار کرد: با افتتاح پروژه‌های پیش رو، در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت سیزدهم، اقدامات قابل توجهی از طریق مخابرات آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۳۶ شهرک استان در بستر فیبر نوری قرار گرفته و قرارداد ۱۳ شهرک نیز بسته شده است که بزودی فیبر نوری آن منطقه‌ها نیز تکمیل می‌شود.

وی افزود: فیبر نوری در کل شهرهای استان سرویس رسانی شده است و امکان دریافت سرویس‌های باند پهن اینترنت در سرعت‌های بالاتر در بستر فیبر نوری توسط مخابرات استان فراهم شده است.

محمدی گفت: جهت ساخت ایرانی هوشمند در بستر انقلاب اسلامی، توسعه‌ی فراگیر این زمینه بسیار حیاتی بوده و در صورت تحقق برنامه‌های فیبر نوری، امکان کاهش و به حداقل رساندن هزینه‌های مازاد تحمیلی به دولت و جامعه و افزایش ضریب اقتصادی دیجیتال محقق و ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات جهادی و انقلابی امیدوارم، پروژه‌های موجود در آذربایجان شرقی محقق شود چراکه با ساخت بیشتر بستر فیبر نوری، استان ما می‌تواند نمونه‌ای بارز با متخصصان خبره در کشور شود.

اختصاص هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان برای ۳۱۶ پروژه استان

سیاوش شهبازی، مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: ۳۱۶ پروژه مخابراتی با هزینه بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان در حوزه‌های بستر سازی فیبر نوری، انتقال، دیتا، سرویس‌های ftth، vdcl، adsl و تلفن ثابت در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در سه ماه اخیر انجام شده و باعث شده‌است تا رویکرد مخابرات به صورت فیبر به منازل انتقال یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});