• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

۲۲۷ فقره پرونده محیط زیستی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

  • کد خبر : 77198
  • 09 شهریور 1401 - 18:15
۲۲۷ فقره پرونده محیط زیستی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد
یاز اکو - معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در سال جاری ۲۲۷ فقره پرونده زیست محیطی در استان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داود قاسم‌زاده امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پرونده های حقوقی تشکیل شده شامل صید و شکار، تصرفات اراضی و دعاوی حقوقی مطالبه خسارت و سایر موضوعات مرتبط با امور اجرایی بوده است.

وی گفت: در این پرونده‌ها حدود چهار میلیارد ریال ضرر و زیان مطابق قوانین محیط زیست اخذ و تاکنون بیش از ۷۰ رای به نفع اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در محاکم قضایی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین حدود چهار هکتار از اراضی ملی استان در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست که توسط متخلفین با تغییر کاربری به باغ و زمین کشاورزی تصرف شده بود، با پیگیری اداره حقوقی حفاظت محیط زیست و دستور مقام های قضایی استان رفع تصرف شد که پیگیری برای رفع تصرف سایر اراضی نیز ادامه دارد و صدور حکم قضایی برای اقدام مقتضی در حال پیگیری است.

قاسم‌زاده با اشاره به کمبود نیرو انسانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: نیمی از ردیف‌های پستی حفاظت محیط زیست استان بدون تصدی می‌باشد که پیگیری جدی در خصوص جذب نیروهای جدید از اولویت‌های ما می‌باشد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی سازمان حفاظت محیط زیست بر بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان و محیط‌بانان بوده و در این راستا تلاش‌های بسیار خوبی در سطح مدیران ارشد سازمان صورت پذیرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});