• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

پنج طرح علمی، آموزشی، درمانی و تولیدی در شهرستان شبستر افتتاح شد

  • کد خبر : 7735
  • 26 اسفند 1399 - 10:30
پنج طرح علمی، آموزشی، درمانی و تولیدی در شهرستان شبستر افتتاح شد
یاز اکو - پنج طرح علمی، آموزشی، درمانی و تولیدی با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان شبستر با اعتبار ۲۰۵ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح آموزشی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدضا پورمحمدی در سفر به شهرستان شبستر، یک مدرسه ۸ کلاسه خیرساز را با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در روستای ملک‌زاده افتتاح و کلنگ احداث یک مدرسه ۶ کلاسه را در روستای دیزج‌خلیل به زمین زد.

این دو مدرسه از مجموعه تعهدات برادران رسولوی بنیس برای احداث ۱۲ مدرسه در شهرستان شبستر است.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی دبیرستان ۶ کلاسه نوربخش در شهر شبستر با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

آغاز بهره‌برداری از دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان فاطمیه شبستر با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه و ظرفیت ذخیره ۲۰۰۰ لیتر، از دیگر برنامه‌های استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان شبستر بود.

این دستگاه با صرف ۲۰ میلیارد ریال هزینه توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه‌اندازی شده و هزینه نصب آن توسط خیران شهرستان شبستر تأمین شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در دو ماه گذشته ۱۳ دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی در شهرهای مختلف استان نصب شده و تا دو ماه آینده کل نیاز استان به این دستگاه تأمین خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین مرکز رشد واحد‌های فناور روستای بنیس را در فضایی به وسعت سه هزار مترمربع افتتاح کرد.

این مرکز با با همکاری دانشگاه پیام نور و پارک علم و فناوری استان راه‌اندازی شده و خیّران شهرستان شبستر برای تجهیز و راه‌اندازی آن ۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

با افتتاح این مرکز، ۱۴ واحد فناور شهرستان شبستر در آن مستقر می‌شوند و آزمایشگاه‌های مجهز آن در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی فاز ۳ شرکت ارس‌پر بنیس (تولیدکننده انواع کیک، کلوچه و بیسکویت) در زیربنای ۱۱ هزار مترمربع، با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=7735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});