• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

بازنشستگی ۲۰ ساله کمترین امتیازی است که می‌توان در قبال خدمات خبرنگاران ارائه کرد

  • کد خبر : 77444
  • 12 شهریور 1401 - 9:30
بازنشستگی ۲۰ ساله کمترین امتیازی است که می‌توان در قبال خدمات خبرنگاران ارائه کرد
یاز اکو - مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور با اشاره به موانع اجرایی شدن قانون بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران گفت: بازنشستگی ۲۰ ساله کمترین امتیازی است که می‌توان در قبال خدمات خبرنگاران ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه تسنیم، علی‌اکبر بهبهانی، مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور درباره موانع اجرایی شدن قانون بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران اظهار کرد: عدم هماهنگی میان سازمان‌های ذی‌ربط همیشه وجود داشته اما در کنار آن در سال‌های اخیر، افرادی در رأس مدیریت برخی رسانه‌ها و مطبوعات کشور قرار گرفته‌اند که علاقه‌ای به این حوزه ندارند و این افراد علاقه‌ای ندارند که امتیازات و منافعی که نصیب خودشان شده، به خبرنگار نیز برسد.

وی ادامه داد: این امر باعث شده تا سازمان‌های ذی‌ربط نیز به طور جدی به موضوع بازنشستگی ۲۰ ساله خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نگاه نکنند؛ شغل خبرنگاری، حرفه‌ای بسیار سخت است و در تمام دنیا این سختی کار از سال‌ها قبل ثابت شده و به همین دلیل در بسیاری از کشورها به خبرنگاران ۵ یا ۱۰ سال بازنشستگی پیش از موعد داده‌اند.

مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور تصریح کرد: از نظر من کسانی که ۲۰ سال در حرفه خبرنگاری مشغول بوده‌اند، دیگر توانی برای ادامه فعالیت ندارد و باید قانون بازنشستگی پیش از موعد برای آن‌ها اعمال شود؛ خبرنگاران همیشه در کشور ما پیش‌قراول در مسائل مختلف کشور هستند و حتی در جبهه‌های دفاع مقدس نیز خبرنگاران، جزئی از خط مقدم بودند؛ در مقایسه با سایر صنوف، تعداد زیادی از خبرنگاران در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند اما در عمل توجه به سایر صنوف بیشتر از خبرنگاران است.

بهبهانی با اشاره به اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، جدیت بیشتری برای رسیدگی به امور خبرنگاران دیده می‌شود، گفت: از زمانی که آقای اسماعیلی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد، او و تیم همراهش جدیت بیشتری برای رسیدگی به امور خبرنگاران نشان داده‌اند و به دنبال اجرایی کردن مصوبه بازنشستگی۲۰ ساله خبرنگاران هستند.

بیمه نیروها در نشریات 

وی تصریح کرد: در اقدامی شایسته، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه مدیران نشریات را مجبور کردند تا نیروهای خود را بیمه کنند و اعلام کردند که اگر این کار را انجام ندهند، یارانه و سهمیه کاغذ به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد؛ به خاطر همین سختگیری وزارت ارشاد، در حال حاضر کمتر روزنامه‌ای است که نیروی خود را بیمه نکرده باشد که این اقدام، شایسته تقدیر است.

مدیرمسئول روزنامه سراسری سایه تصریح کرد: متأسفانه درصد زیادی از کارفرمایانی که به‌عنوان مدیر‌مسئول یا صاحب امتیاز در مطبوعات ما مشغول هستند، وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند و به حقوق و مزایای خبرنگاران توجهی ندارند؛ خبرنگاران حقوق زیادی دریافت نمی‌کنند و در مقابل این حقوق کم، مداوم در حال فعالیت هستند لذا بازنشستگی ۲۰ ساله کمترین امتیازی است که می‌توان در قبال خدمات آن‌ها ارائه کرد که امیدوارم سازمان‌های مربوطه و کارفرمایان به این مهم اهتمام ورزند.

بهبهانی خاطرنشان کرد: مسئولان باید با بیمه تأمین اجتماعی هماهنگی لازم را داشته باشند و مصوبه بازنشستگی۲۰ ساله خبرنگاران که سال‌هاست تصویب شده اما اجرا نشده را اجرا کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});